• Anonym (Trillingar)

    Vi ska ha trillingar...

    Hej, jag och min fru väntar trillingar. Vi är 25 år gamla, och gifte oss i somras. Nu är hon så nervös, och jag med. Van innebär en födsel av trillingar? Hur sker en sådan födsel? Kommer hon gå upp i vikt extremt mycket eller som en vanlig födsel? Blir det svårt för henne att återhämta kroppen så hon blir smal igen? Eller måste man träna länge?

  • Svar på tråden Vi ska ha trillingar...
  • Anonym (Va?!)

    Herrejösses,du tänker redan på hur tjock hon ska bli och hur hon ska bli smal igen när hennes och barnens hälsa borde vara det enda du i nuläget tänker på ö.h.t! En trillinggraviditet är en riskgraviditet och hon kommer hållas extra koll på. Mest troligt får hon inte försöka föda normalt utan det kommer nog bli kejsarsnitt i förtid. Hon kommer bli stor som ett hus och kanske sängliggande sista tiden, men vad spelar det för roll-att bli gravid och få barn är ett mirakel och ni är trippelt förunnade.

  • mammatill6

    Ja för det är ju det viktigaste fokus du ska ha? Huden kommer ju töjas ut ganska ordentligt så den kommer nog bli slapp efteråt.

  • S c h n a

    Svårt att säga, det är ju en riskgraviditet och de kan ju sluta lite hur som helst. Det är ju absolut inte säkert att alla tre överlever i magen och föder hon nog tidigt så kanske hon inte ens hinner gå upp i vikt. Du får vänta och se, helt enkelt.

  • NKmamma
    Anonym (Trillingar) skrev 2015-12-12 18:44:21 följande:
    Hej, jag och min fru väntar trillingar. Vi är 25 år gamla, och gifte oss i somras. Nu är hon så nervös, och jag med. Van innebär en födsel av trillingar? Hur sker en sådan födsel? Kommer hon gå upp i vikt extremt mycket eller som en vanlig födsel? Blir det svårt för henne att återhämta kroppen så hon blir smal igen? Eller måste man träna länge?
    Om det bara är hennes vikt som är av betydelse för dig så tycker jag det är tragiskt. Om någon av barnen dör då? Det är så ytligt.
  • Fjäril kär

    Det du frågar om är egentligen hur du stöttar henne bäst under graviditeten och hur du ska göra för att avlasta henne när hon blir stor och tung och på vilket sätt du kan visa henne hänsyn när hon är nyförlöst och inte kommer ur sängen på flera veckor och på vilket sätt ni kan få hjälp när ni inte får sova på närmaste året? 

    Rätt?

  • Nenne666
    Anonym (Trillingar) skrev 2015-12-12 18:44:21 följande:

    Hej, jag och min fru väntar trillingar. Vi är 25 år gamla, och gifte oss i somras. Nu är hon så nervös, och jag med. Van innebär en födsel av trillingar? Hur sker en sådan födsel? Kommer hon gå upp i vikt extremt mycket eller som en vanlig födsel? Blir det svårt för henne att återhämta kroppen så hon blir smal igen? Eller måste man träna länge?


    Ja, hon kommer att gå upp i vikt och hon kommer kanske inte gå ner i vikt. Det beror helt på vilken ork och kraft hon har att lägga på sin kropp och utseende när hon har varit trilling-gravid, fött 3 på raken och sen ta hand om alla 3 bäbisar, SAMT behaga dig. Det kan ju få vem som helst deprimerad om man inte har en karl som inte är så värst intressera av annat än vikten. Men jag hoppas att det är chocken som får dig att hamna på fel fokus. Trillingar kanske är lite väl tufft att ta in så därför hamnar fokus lätt på annat istället.
  • Seven Costanza
    RosaSmurf skrev 2015-12-13 02:23:35 följande:

    Tråden ligger i Sandlådan....


    Exakt. Ser inte folk längre var trådarna ligger?
  • Nenne666
    Seven Costanza skrev 2015-12-13 03:07:49 följande:
    Exakt. Ser inte folk längre var trådarna ligger?
    Det syns inte om man går via appen, nej.
  • S c h n a
    RosaSmurf skrev 2015-12-13 02:23:35 följande:

    Tråden ligger i Sandlådan....


    Den låg i Känsliga rummet --> Allmän debatt från början.
Svar på tråden Vi ska ha trillingar...