• Äldre 12 Dec 20:18
    1076 visningar
    4 svar
    4
    1076

    Hjälp!!

    Snälla nu behöver jag all den hjälp och råd som finns. Mår så dåligt!!

    Jag är 26 år, och bor i Los Angeles. Flyttade hit för 4 år sedan. Träffade en man och vi är gifta. Har nu en fantastiskt dotter tillsammans på 6 månader. Men nu klarar jag inte av att bo hära en sekund till känns det som. Jag var nyss på semester i Sverige och bara såg hur älskad hon är av min familj, släktet och vänner. Varken jag eller min man har vänner eller familj i Los Angeles så det är SÅ ensamt hära. Jag når så fruktansvärt dåligt av att vara här, jag saknar hem så det gör ont. Till det trygga Sverige med bra mamma penning , dagis, min familj och alltihop! Nu till pappan, han röker weed konstant, även hemma inuti hemmet. Jag klarar inte av det!! Min dotter får in det i sina lungor. Han är också våldsam ibland mot mig.

    Tillbaka till min fråga. Kan jag bara åka med min dotter till Sverige och lämna min "man" uran hans tillåtelse, eller kommer USA komma efter mig och ta mig för kidnappning och ta min dotter ifrån mig?? Snälla hjälp mig

  • Svar på tråden Hjälp!!
  • Äldre 12 Dec 21:22
    #3

    Även fast jag är övertygad att hon kommer må så mycket bättre i Sverige än hära? Jag vågar inte ens lämna henne själv till pappan, för han röker så mycket och jag litar inte på det. Jag kommer ändå låta dom ha kontakt och hon får semstra dit varje sommar till honom.


    Nenne666 skrev 2015-12-12 20:45:54 följande:

    Nä, man berövar inte sitt barn på en förälder. Du får stå ditt kast och nöja dig med semestrar tills barnet är stort nog att klara

    sig själv.


Svar på tråden Hjälp!!