• mangelica

Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D

Hej! Jag är gravid i v 37 (36+0) idag och längtar då tills något händer :)

Jag väntar mitt 3:e barn och har en så länge rött så långt med tecken på att förlossningen närmar sig. Sammandragningar och förvärvar, men inget som gör särskilt ont eller så ennu.

Hur går det för er? :D några tecken? Ska vi följas åt den sista tiden och leta tecken på att förlossningen är igång, samt peppa varandra!

Hoppas någon hänger på, så har vi något att göra den sista tiden ;)

• Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D
  • Mee
    mangelica skrev 2015-12-16 07:16:02 följande:

Vad kul! Då kan dem hjälpa till mycket med . Jag har en snart 6 åring och en på 16 månader . 2 töser så hoppas lite på pojk denna gången :-P.

Okey, Jagvharb nog hellre valt att föda säte än att ta snitt :-P jag är jätte rädd för snitt!

Åh se där, mysigt! :) Hehe och jag hoppas lite på en tjej denna gången ^^ men blir lika nöjd ändå om det är en till pojke ^^

Hehe okej, vet inte om jag hade valt att göra det :P det blev planerat akut kejsarsnitt med sonen så är inte så värst rädd för det :) har hört med bm och läst själv att gör man ett planerat ks så gör det inte lika ont efteråt.

Med sonen låg jag först på förlossningen med värkstimulerande och öppnades inte mer än 3 cm på 10 timmar trots en massa mediciner, hinnessvepning osv. Sedan vid själva ks så var de tvungen att vända honom i magen till sätes för mina muskler inte slappnade av :P

Men det får bli som det blir så länge vi båda mår bra :)
  • vindruva

Stämmer väl lite att trean kan vara lurig , med tanke på att jag gick över endast med han.

Sedan när vi väl var inne gick det gott.

Undra hur 4:an blir......

Lite pirrigt är det, men mest nyfiken på vad för liten som gömmer sig därinne.

Har 1 flicka & 2 pojkar sedan innan.

• elinville

Hoppas också in! Tredje barnet med BF 18/1, men gick över med båda de andra +7 och +14 så BM tyckte jag kunde räkna med att gå över denna gången med... Suck!

Mår super bra, endast lite halsbränna ibland, men börjar ändå bli trött på o vara gravid nu! Väntar gärna in 2016 sen får den gäääärna komma när den vill, även om det mest lutar åt nästan februari! Har sd, ibland mensvärk, men inget värre.

• mangelica

Idag gick jag in i v 38 helt sjukt vad tiden går, bara 20 dagar kvar tills bf! Jag dricker mitt hallonblads The och har sammandragningar och förvärkar. Men vill ha mer tecken :-P lite blod eller slemmis kanske . Men har konstaterat att magen sjunkit en hel del det senaste! Känner även att jag fått lättare att andas! Så det är ju skönt . Ät det någon som vet status på sin tapp? Min sambo ska få kolla efter lite ikväll .

• elinville
    mangelica skrev 2015-12-19 21:13:57 följande:

Idag gick jag in i v 38 helt sjukt vad tiden går, bara 20 dagar kvar tills bf! Jag dricker mitt hallonblads The och har sammandragningar och förvärkar. Men vill ha mer tecken :-P lite blod eller slemmis kanske . Men har konstaterat att magen sjunkit en hel del det senaste! Känner även att jag fått lättare att andas! Så det är ju skönt . Ät det någon som vet status på sin tapp? Min sambo ska få kolla efter lite ikväll .

Var har du köpt ditt hallonbladste?
  • tvåsmåunderverk

Har bf den 7/1 och är i vecka 38 (37+3) idag! :) väntar mitt tredje barn!

Var inne på förlossningen idag med vad jag trodde var värkar som hållit i sig sen igår, men var bara förvärkar då jag inte öppnat mig något! Är både glad och ledsen över det, för vill helst ha i januari men samtidigt vill jag ha bebisen NU!

• mangelica
    elinville skrev 2015-12-20 09:57:35 följande:

Var har du köpt ditt hallonbladste?

I en sån The och kaffe butik kharls kafé heter den
  • mangelica
    tvåsmåunderverk skrev 2015-12-20 22:26:04 följande:

Har bf den 7/1 och är i vecka 38 (37+3) idag! :) väntar mitt tredje barn!

Var inne på förlossningen idag med vad jag trodde var värkar som hållit i sig sen igår, men var bara förvärkar då jag inte öppnat mig något! Är både glad och ledsen över det, för vill helst ha i januari men samtidigt vill jag ha bebisen NU!

Jag väntar med mitt 3e barn med bf den 8/1 jag har mycket sammandragningar och en del förvärkar med! Är öppen nästan 2 cm men det kan ju dröja endå!
  • Monte85

Hej alla! Jag hadde många förvärkar idag morse med mensvärk i rygg och mage efteråt. Tänkte att nu kanske-KANSKE är det nåt som händer. Men icke! Vecka 39 idag (38+0). Varje gång jag går på toa så tittar jag lika förhåppningsfulkt efter något tecken... Slemmis? Blod? Fostervatten? Bebis huvud??? Men INGET- inte en gnutta. Någon som är lika tokig??

• mangelica
    Monte85 skrev 2015-12-21 22:19:54 följande:

Hej alla! Jag hadde många förvärkar idag morse med mensvärk i rygg och mage efteråt. Tänkte att nu kanske-KANSKE är det nåt som händer. Men icke! Vecka 39 idag (38+0). Varje gång jag går på toa så tittar jag lika förhåppningsfulkt efter något tecken... Slemmis? Blod? Fostervatten? Bebis huvud??? Men INGET- inte en gnutta. Någon som är lika tokig??

Å typiskt!! Haha, jag är oxo galen! Kollar med efter blod eller slemmis vid toabesök! Tänk att man kan va så besatt! :-P
Svar på tråden Bf januari-16. Följas åt mot förlossningen! :):):D