• FruAnka

Träningskompis uppsala

Är en pysslig flummig 37 årig mamma till en 1åring som kom till via ivf. Nu har vikten ökat mer än vad jag är bekväm med, dessutom känner jag mig svag och sliten i kroppen och vill nu träna för att må bra men även för ett kommande ivf försök. Någon som har lust att hänga på? Eran anledning till att vilja träna spelar ingen större roll bara ni är lättsamma och trevliga.

• Svar på tråden Träningskompis uppsala
  • julitrean

Någon som är sugen på en promenad imorgon?

• julitrean
    Ellindra skrev 2015-12-25 23:28:06 följande:

Gärna! Är det ok om man tar med en hund?

Självklart! Alla är välkomna :)

Ska vi avvakta till imorgon och se hur vädret verkar? Jag bryr mig inte om mulet osv men spöregn är högst otrevligt. Var bor du?
  • julitrean

Fint väder ute! Ska vi passa på innan mörkret kommer? Kan ta mig upp till Gottsunda

• Ellindra

[quote=76155335][quote-nick]julitrean skrev 2015-12-26 08:52:37 följande:[/quote-nick]

Fint väder ute! Ska vi passa på innan mörkret kommer? Kan ta mig upp till Gottsunda

Ja gärna:) Har du bil? Vart ska vi träffas?

• Sus90

Jag tänkte börja träna efter nyår! Min dotter är 3 månader och jag är otränad som tusan. Bor i Lindbacken.

• Mooomin

Vad tänkte du börja träna och vart? :)

Sus90 skrev 2015-12-27 10:06:45 följande:

Jag tänkte börja träna efter nyår! Min dotter är 3 månader och jag är otränad som tusan. Bor i Lindbacken.

• Sus90
    Mooomin skrev 2015-12-27 10:37:53 följande:

Vad tänkte du börja träna och vart? :)

Jag har ju lillan så det får ju bli där de har barnpassning eller manmaträning om jag dka träna dagtid. Friskis tränade jag på när min son var så liten så det blir väl där då :)
    Ska försöka promenera också och det går ju närsomhelst och med lillan!
  • FruAnka

Har ni kommit igång? Jag är tillbaka i uppsala imorgon. Jag bor i Ekeby om någon vill ses och ta en promenad, det enda trista är att jag inte kan gå jätte fort då jag fortfarande har ont i höger fog sen jag fick barn.

• Mooomin

Det låter bra. Jag har dagkort på bl.a friskis! Jag har provat nåt "mamma-cirkelfys" där en gång. Då hade man bebisen med sig. :)

Sus90 skrev 2015-12-27 18:17:42 följande:

Jag har ju lillan så det får ju bli där de har barnpassning eller manmaträning om jag dka träna dagtid. Friskis tränade jag på när min son var så liten så det blir väl där då :)

Ska försöka promenera också och det går ju närsomhelst och med lillan!

• Sus90
    Mooomin skrev 2015-12-27 22:56:21 följande:

Det låter bra. Jag har dagkort på bl.a friskis! Jag har provat nåt "mamma-cirkelfys" där en gång. Då hade man bebisen med sig. :)

Vilket av friskis anläggningar hade du tänkt träna på då? :) Men det blir som sagt nästa år för mig. Är hemma med både bebisen och min tvååring för tillfället så han måste börja på förskola innan jag kan göra nått :P
  • Mooomin

Kortet funkar ju på alla anläggningar. Jag varierar lite men mest på väderkvarn (mest för att min sambo jobbar där och även för att mamma-passet hag gick på var där). Jag bor närmast väderkvarn, men har ju bil så det kvittar egentligen. Men målet är väl att promenera (när fogarna återhämtat sig) och det tar ca 30min.. :) jag har en snart 4-månaders hemma. :)

Sus90 skrev 2015-12-27 23:37:29 följande:

Vilket av friskis anläggningar hade du tänkt träna på då? :) Men det blir som sagt nästa år för mig. Är hemma med både bebisen och min tvååring för tillfället så han måste börja på förskola innan jag kan göra nått :P

• julitrean
    Ellindra skrev 2015-12-26 10:39:14 följande:

[quote=76155335][quote-nick]julitrean skrev 2015-12-26 08:52:37 följande:[/quote-nick]

Ja gärna:) Har du bil? Vart ska vi träffas?

Fan förlåt, helgen blev inte som jag tänkt. Fick kvinnliga besvär och migrän som topp på det :(
  • Sus90
    Mooomin skrev 2015-12-28 00:08:50 följande:

Kortet funkar ju på alla anläggningar. Jag varierar lite men mest på väderkvarn (mest för att min sambo jobbar där och även för att mamma-passet hag gick på var där). Jag bor närmast väderkvarn, men har ju bil så det kvittar egentligen. Men målet är väl att promenera (när fogarna återhämtat sig) och det tar ca 30min.. :) jag har en snart 4-månaders hemma. :)

Det passar mig bäst också på väderkvarn, bara en buss för mig då ;) Har inte tränat någon annanstans tidigare.
    Jobbigt att du fortfarande har ont i fogarna, hoppas det ger med sig snart :)
  • Ellindra

Jag tränar gärna någon dag i veckan. Spinning eller ngt medelpass. Så om någon är sugen hänger jag gärna med!

• Sus90

Jag kan tänka mig en promenad (har barnvagnen) eller träningspass (OBS första träningen på 1 1/2 år) nästa vecka :)
    Ej fredag.

Svar på tråden Träningskompis uppsala