Inlägg från: Anonym (ge och ta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ge och ta)

Umgås med mamma på pappavecka?

Alltså, fyller hon eller någon på hennes sida år så är det självklart att de ska få fira med henne. Samma med morsdag. De börjar bli stora och börjar ha "egna" liv så naturligtvis kan de börja boka upp saker utan att pappa har koll. Men de får acceptera att ni kanske åker iväg och gör saker när de har planerat att vara med mamma/kompisar osv så att ni inte blir låsta att sitta hemma och vänta.

• Anonym (ge och ta)
    Anonym (Västkusten) skrev 2015-12-15 16:30:37 följande:

Spelar visst ingen roll vad jag säger, hur jag gör.. Mitt hem är tydligen inte mitt hem utan dessa barns hem. Inte min minstings heller tydligen. Utan tonåringarna ska bestämma huruvida de ska vara här eller hos mamma, varför inte mamma på heltid? Och jag ska kasta om middagsplaner, minstingen bli otrygg när stora syskon är hemma och inte, helt plötsligt vet inte ens jag, men det puffas för trygga barn ja såklart alltid de barn som inte är styvmammans! I vareviga tråd.. Vad är det jag gör egentligen som är så hemskt???! KONKRET

Du skapar ju en massa problem som inte finns. När ert gemensamma barn blir tonåring så kommer du säkert att ha ett större tålamod och en större förståelse än vad du har för hans barn. Är det väldigt besvärligt att göra matlådor av resterna om barnen väljer att stanna och äta hos en kompis? Hur kan 3-åringen bli otrygg av att syskonen inte är hemma och umgås med familjen hela tiden? Barnen är stora. Om några år ska de vara självgående. Hjälp dem istället för att stjälpa dem.
  • Anonym (ge och ta)
    Anonym (Västkusten) skrev 2015-12-15 17:40:30 följande:

Ni ska bara veta att de har aktiviteter 2 ggr i veckan med mamman på våran vecka, sena kvällar, som stör oss, men som vi inte säger nåt om. Vi får låta saker just de kvällarna bli senare än vanligt, så det är väl inget. Men det börjar bli mer och mer mamma umgänge, faktiskt. Ibland kan 12 åringen kräva en söndag eftermiddag med mamman för att hon saknar henne (därav får vi en söndag per månad) att göra julpyssel och olika mys grejer på. Ibland får pappa köra dit henne på en kväll för hon gråter efter mamma, tror nån ska komma och ta mamma osv. DÅ känner jag verkligen vad gör hon här...

Vill pappan ta dem på aktiviteterna då? Hur kan deras aktiviteter störa er??

Varför gör pappan inte saker med sina barn då så att de har roligt även hos er?

Att du inte vill ha barnen hos er märker de garanterat.
  • Anonym (ge och ta)
    cupcakemom skrev 2015-12-15 17:46:39 följande:

Det kanske rent krasst är så att mamman spelar på barnens känslor.. Min brors ex gjorde så.... Dom hade kommit överens om att flickan fick vara lite mer hemma hos pappa men han såg hur orolig och ledsen flickan var och tillslut kröp det fram att mamman hela tiden gav dåligt samvete när hon åkte till sin pappa... Grät och berättade hur ensam hon blir och hur mycket hon saknar henne....

Eller så trivs de bättre med mamman än med Ts och pappan som verkar ställa krav på att man ska vara ständigt social och tillgänglig för familjen.
  • Anonym (ge och ta)
    Anonym (Västkusten) skrev 2015-12-15 18:02:53 följande:

De har dans måndag och tisdag /vecka. Pappa gillar inte dans..

Det stör oss i att inte ha gemensamma middagar, att vi får sitta uppe sent och hjälpa till med läxor, att de inte kan träffa pappas familj lika tillgängligt, att vi inte kan boka upp oss på diverse saker de dagar osv. Det är inte alltid de hinner äta innan dansen, och ibland har de ätit hos mamma och vi får rester vi inte räknat med som vi fryser ner och så småningom slänger. Listan kan göras längre.

Nej, de trivs väl inte hos mig helt enkelt, eftersom jag är elaka styvmamman! Så måste det vara.

Det handlar inte om vad pappan gillar... De gillar att dansa och alltså borde deras pappa engagera sig i deras dans. Om han inte gör det så är det självklart att de vänder sig till mamman som gör det.

Men gemensamma middagar är ett minne blott när de blir tonåringar och har olika aktiviteter, är hos kompisar och pluggar osv. Varför skulle de behöva träffa pappans familj speciellt ofta? Normala teens träffar farmor och farfar någon gång per månad eller någon gång per år...

Ni får väl se till att det finns mat som de kan äta innan?? Hur jobbigt är det att få rester? För många är det tacksamt att det finns färdig mat i frysen.
  • Anonym (ge och ta)
    Anonym (hm) skrev 2015-12-15 19:15:55 följande:
    Öh va? Du verkar ju jättesnurrig. Det här skrev du högre upp:

Ni ska bara veta att de har aktiviteter 2 ggr i veckan med mamman på våran vecka, sena kvällar, som stör oss, men som vi inte säger nåt om

Och som nån annan skrev, det är ju du som klagar och har problem med din situation, och nu är plötsligt alla andra "bittra" Det är ju jättekonstigt!
    Du har rätt. Det här är nog den mest konstiga tråd som jag har läst på fl.
  • Anonym (ge och ta)
    Anonym (Västkusten) skrev 2015-12-15 19:38:27 följande:

Okej så då ska MITT barn offra sin mammas deltid för sin pappa hade barn först ja here we go again.. Återkommande fenomen på fl. Haha patetiskt. Det är precis som om samma personer sitter styvmors forum igenom och letar fel, pga några ouppklarade trauman som barn.

STÖR OSS så som att vi aldrig blev involverade i att de skulle gå, men som vi ändå får betala och säga upp fiol lektionen för lilla tjejen för det krockade med tisdagarna, fast vi engagerat oss i flera år med detta och vet att 12 åringen verkligen ville gå. Då hade mamman redan signat upp dom och självfallet ville de inte göra mamma ledsen, och inte vi barnen därav uppsägning av fiolen och orden men som vi inte säger nåt om. Hoppas det nystar ut era små inskränkta fördomar

Är inte pappa lika viktig för ERT barn?

Det är väl klart att barn och deras aktiviteter kostar? Nu ville hon hellre dansa. Hade hon verkligen velat spela fiol så hade hon gjort det.
  • Anonym (ge och ta)
    Anonym (Västkusten) skrev 2015-12-16 05:17:26 följande:

Gör det inte till en konflikt, men jag är ff inget hotell och anser att de får flytta till mamma om de fortsätter såhär. Igår ljög de om att dansen skulle börja tidigare pga avslutning och mamma hämtade tidigare med min uppmuntran osv men det visade sig att de nöp till sig tid med mamman.

Jag umgås med mitt barn tro mig, och vet du vad hade jag skrivit att jag inte ville umgås med mina styv så hade jag blivit påhoppad då med! Varför ska alltid det läggas i hur man lever sina liv när man frågar om råd här på fl? Alltid en besserwisser överallt här. Jag vet att fl är anti mot styvfamiljer, men trodde inte det var så illa.

Jag hävdar ff att de skulle ha firat med henne på kvällen.

Seriöst? När slutade avslutningen då och hur vet du när de skulle samlas osv eftersom varken du eller pappan är intresserade av att gå dit och se?

Så varför är du så arg över att hans barn hellre är med sin mamma än med dig? Unnar du inte dem samma sak, alltså tid med sin mamma?

Varför ska du styra över mammans firande av sin födelsedag? Vad spelar det för jäkla roll om hans barn är med på en julmarknad eller inte? Snälla berätta hur det kommer sig att du är så förbaskat upprörd över det!
  • Anonym (ge och ta)
    Anonym (Västkusten) skrev 2015-12-16 08:34:47 följande:

De erkände att de ljög. Men med tanke på era "seriösa" s.k råd så tolkar jag det som att jag måste prata med pappan att de måste flytta till sin mamma nu. Jag är inte påverkad, undrar detsamma??? Du hör ju hur oseriösa ni e gång på gång..

Jag tänker föreslå varannan helg. För såhär kan de inte hålla på och bete sig som att mitt hem är hotell. Tyvärr!!

Vad då "erkände att de ljög"? Kom de hem efter dansen och gjorde plötsliga avböner eller vad hände? Varför skulle de behöva flytta till sin mamma? Barn i olika åldrar har olika stort behov av sina föräldrar. Just nu behöver de kanske lite mer tid med sin mamma för att om något år kanske behöva lite mer tid med sin pappa. Är det ett problem för dig? Behöver de flytta bara för det?

Du tror inte att du skulle kunna samla dig och sluta vara så dramatisk kring det hela? Typ som att uppföra dig som en vuxen och sluta provocera fram saker bara för att du inte får allt som du vill?

Det är även barnens hem men du verkar tyvärr glömma det.
Svar på tråden Umgås med mamma på pappavecka?