• Zero

    Julklappar

    Hej! Min halvsyster har fått en ny man med egna barn, barnen har vi träffat 2 gånger.. Vi bor ej på samma ort och har ingen relation till varandra.. Räknar de med att vi ska köpa julklappar till dessa barn tror ni?!?

  • Svar på tråden Julklappar
  • Zero

    Tillägg: vi kommer inte fira jul ihop utan paketen skulle skickas isåfall.. Hade vi firat ihop hade vi självklart köpt.. Men vi har ingen sådan relation

  • Pastella

    Ska ni skicka julklappar till resten av den familjen så tycker jag att ni absolut borde skicka klappar till barnen också.

  • london
    Pastella skrev 2015-12-15 01:25:10 följande:

    Ska ni skicka julklappar till resten av den familjen så tycker jag att ni absolut borde skicka klappar till barnen också.


    Håller med. 
    Men har ni inte tänkt köpa mer än från dig till din syrra så tycker jag inte att det behövs.
  • Pastella
    london skrev 2015-12-15 01:28:20 följande:
    Håller med. 
    Men har ni inte tänkt köpa mer än från dig till din syrra så tycker jag inte att det behövs.
    Precis. Inga klappar till nån- bra
    En klapp till syrran - bra
    Klappar till fler - ja då ska barnen inräknas.

    Personigen hade jag hade valt att skicka bara till barnen, det är ju ett utmärkt tillfälle av visa barnen att det finns någon i den nya familjen som gillar oss.
  • london
    Pastella skrev 2015-12-15 01:35:17 följande:
    Precis. Inga klappar till nån- bra
    En klapp till syrran - bra
    Klappar till fler - ja då ska barnen inräknas.

    Personigen hade jag hade valt att skicka bara till barnen, det är ju ett utmärkt tillfälle av visa barnen att det finns någon i den nya familjen som gillar oss.
  • Brumma

    Beror lite på vilken relation du o din halvsyster har..

    Min bror har en ny tjej med en liten son. Har inte hunnit träffa ngn av dem än men det kommer bli i dagarna efter jul. Vi står varandra väldigt nära i vår familj och jag kommer ge julklapp både till hans tjej och hennes son.

  • Ess

    Vi ger inte julklappar till de vuxna. Antingen hade jag inte gett någon klapp alls till någon, eller så hade jag bara gett min syster. Hade vi firat tillsammans så hade barnen fått nån liten mest symbolisk grej.

Svar på tråden Julklappar