• Emiliac

Dotter vill sova över hos kille

Min 16-åriga dotter har skaffat sig en pojkvän som är två år äldre än henne och hon vill sova över hos honom. Jag är lite tveksam till detta men jag vill inte heller vara den som hela tiden säger nej och hon är ju faktiskt 16 . Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Dotter vill sova över hos kille
  • Timpan69

Jag hade sagt ja, såklart, hon är ju 16 år.

Jag hade dock haft samtal med henne och kollat att hon har p-medel plus kondomer.

• fjanten

Jag hade absolut låtit min 16 åring sova med sin partner. Dock hade jag haft ett preventivmedelssnack.

• Eleonor01

Sex kan man ha på dagen också ;) nu är det upp till att du förlitar dig till din uppfostran av henne å kunskap du gett henne

• mama

Ja men 16 är väll en helt ok ålder att sova över hos sin kille, se till att ni diskuterar sex, preventivmedel and so on bara

• banan123

Jag var 16 första gången jag sov hos min kille nu 7 år senare är vi gifta. vid 16 vet man om sex och hur barn blir till. Du får helt enkelt lita på din dotter.

• Erizajo
    Eleonor01 skrev 2015-12-14 20:10:03 följande:

Sex kan man ha på dagen också ;) nu är det upp till att du förlitar dig till din uppfostran av henne å kunskap du gett henne

Håller med detta inlägg, man behöver ju inte sov hos varandra för att ha sex. Så ja det skulle jag absolut tillåta, är gift med min man som jag varit tillsammans med u fjorton år, var sexton när vi blev tillsammans.
    Se till att hon har P- medel bara!
  • Stårschan

Det hade hon absolut fått göra, men inte på veckorna när det är skola dagen efter utan bara på helgerna.

• Stårschan

Och då inte varje helg från när skolan slutar på fredagen ända fram till söndag kväll!

• kalmarpiraten

Vad är TS rädd för att hennes 16-åriga dotter ska göra med sin 18-åriga pojkvän är kanske en bättre fråga? Vid 16 år har de flesta tjejer testat på det ena och det andra både i sex- och drogväg. Ta och släng en blick på http://ungdomar.se/forum så får du se vad dagens ungdomar sysslar med när du sitter och ser på TV.

• nevermind
    Timpan69 skrev 2015-12-14 20:04:06 följande:

Jag hade sagt ja, såklart, hon är ju 16 år.

Jag hade dock haft samtal med henne och kollat att hon har p-medel plus kondomer.

Det samtalet hoppas jag att TS haft med dottern för längesen!
  • Majken03

Inte mitt i veckan när det är skola efteråt, och om det är första gången så skulle jag kollat med hans föräldrar innan så det tycker det är ok.

• Bergskristall

Det måste du ta ställning till utefter vad du tycker och känner. Jag fick inte förrän jag var 18. Kanske 17, men jag minns det som 18. Som 16-åring var mina föräldrar väldigt stränga och tillät ingen hos mig eller att jag var hos någon. Jag mådde dåligt av det. De känslor man hade för sin pojkvän eller den man träffade oxh var kär i var annorlunda än de man har som vuxen. Det gör ont att inte få den där närheten som kroppen skriker efter (syftar bara på själva sovandet ihop, så mysigt). Jag tycker mina föräldrar var för hårda. Om det är risken för sex som r grejen så försökte jag ha sex dagtid med pojkvänner hemma hos dem eller i tält på scoutläger sen 15 års åldern (utan att lyckas, oerfarna oskulder som vi var). Så det är inte själva kvällen och natten som gör att ungdomar har sex. Jag tycker fortfarande i vuxen ålder att mina föräldrar var onödigt hårda och fattade inte hur dåligt jag mådde av att hållas borta från det min kropp skrek efter (kramar och mys nattetid i en säng, sova bredvid min kärlek). Det hade inte skadat eller gjort mig till en sämre person. Samma för din dotter tror jag. Men du känner nog henne bäst. Men kanske inte så bra som du tror. *blink*

• Cadencee

Jag började sova över hos min pojkvän vid 16 år (nu förlovade 7 år senare). Första månaderna var bars på helgerna men sen vart det nästan halva veckor vi sov hos varann trots skola XD mina föräldrar gillade inte de först men dom såg att jag skötte skolan bra så då hade dom inget "argument" mot att jag inte skulle få sova över :)

Svar på tråden Dotter vill sova över hos kille