Inlägg från: Pojkmamma01 |Visa alla inlägg
  • Pojkmamma01

03:30-04:30

Nån fler som har extremt morgonpigga bebisar?
    Min 9månaders ska upp mellan 4-5 på morgonen.. Inatt så låg jag vaken från 3:30 och vaggade henne i ett tappert försök att få henne att somna om men icke.. Vi klev upp 04:00.
    Hur gör/skulle ni gjort som vägrar kliva upp så tidigt?
    Ibland så undrar jag om hon får bestämma lite för mycket.. Man borde kanske helt enkelt vägra kliva upp och lära henna att somna om..
    Så trött på att kliva upp när det är natt.

• Svar på tråden 03:30-04:30
  • Pojkmamma01

Jag försöker hålla sovperioderna till en på fm och en på em men det är svårt när hon vaknar så tidigt.. Då kommer man in i en ond cirkel där em vilan är mellan 12:30-14 ist 14-15:30 så att hon kan vara uppe till 20:00 ist för att somna kl 18.

Då vaknar hon ju aptidigt också..

Hon äter en flaska välling mitt på natten och jag försöker få henne att somna om när hon börjar knorra vid 03 men när hon till slut börjar gråta så hon väcker sambon och de andra barnen så blir man ju mer eller mindre tvingad till att kliva upp..

Med sonen så klev jag upp vid 6 och då tyckte jag att DET var tidigt.

Nu har vi två äldre barn här varannan vecka så då kan jag inte ligga och sova till 7--7:30 om det skulle vara så, för de ska iväg till skolan men man önskar ju att man kunde få sova till 6-6:30..

Tack för era råd!

Svar på tråden 03:30-04:30