• kioskvältare

Superbra handkräm?

Ja, jag har väldiga problem med torra händer. Så fort det närmar sig 0-strecket ute så är ovansidan på mina händer som ett sandpapper. De blir så torra att huden flaggar sig.

Jag har provat diverse olika handkrämer som funkar sådär. Man smörjer sig och så 10 minuter senare är det som om inget hänt. Den som jag hittills har tyckt var bäst är den norska Neutrogena som jag köpt på Apoteket, den är ändå skapligt bra faktiskt.

Nu undrar jag om ni här har något förslag på någon superhandkräm som verkligen gör jobbet? Jag betalar gärna för något bra. Gärna någon som inte är så kladdig och går in snabbt.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Superbra handkräm?
  • Cipro

Köp Canoderm eller Miniderm. Det är dem som rekommenderas inom sjukvården som mjukgörande.

Vänligen,

• kioskvältare
    Cipro skrev 2015-12-15 11:58:24 följande:

Köp Canoderm eller Miniderm. Det är dem som rekommenderas inom sjukvården som mjukgörande.

Vänligen,

Har haft Miniderm men tyckte inte den var nåt särskilt. Canoderm har jag inte provat dock
  • Smecker

The Body Shop, Almond eller Shea handkräm. Gå dit och prova.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • flygrl
    Smecker skrev 2015-12-15 13:05:56 följande:

The Body Shop, Almond eller Shea handkräm. Gå dit och prova.

Shea butter e jag uppväxt med och det har väldigt bra egenskaper. Det e anti inflammatoriskt tex. Nu har inte jag testat den där krämen från Body Shop men kan tänka mig den e bra. Annars kan man köpa shea butter och göra som min mamma blanda till egen kräm eller body butter. Väldigt viktigt då e att man köper oraffinerad shea butter.

Av vanliga krämer tycker jag Niveas klassiska i blå plåt burk e bra. Fet och drar in snabbt i huden.
  • Cipro
    kioskvältare skrev 2015-12-15 12:18:11 följande:
    Har haft Miniderm men tyckte inte den var nåt särskilt. Canoderm har jag inte provat dock
    Alright! Värt att prova Canoderm i så fall, den är lite tjockare än Miniderm men har en helt annan verkningsmekanism. 

Ett annat alternativ du kan prova är Propyless som är lite tunnare än Canoderm.

Jag skulle personligen inte välja något annat preparat än dessa tre. Många "finare" märken innehåller endast annat skit och kostar betydligt mycket mer. Dessa tre innehåller är de bästa mjukgörande preparaten utan annat trams. 

Vänligen,
  • kioskvältare
    Cipro skrev 2015-12-15 20:57:56 följande:
    Alright! Värt att prova Canoderm i så fall, den är lite tjockare än Miniderm men har en helt annan verkningsmekanism. 

Jag skulle personligen inte välja något annat preparat än dessa tre. Många "finare" märken innehåller endast annat skit och kostar betydligt mycket mer. Dessa tre innehåller är de bästa mjukgörande preparaten utan annat trams. 

Vänligen,
    Okej, då får jag väl lita på dig då Blir att köpa imorgon då 
  • Smecker

Vänligen,

• Valkyria75

Canoderm!!

När jag upptäckte den av en slump så blev mina händer som nya! Har alltid undrat varför ingen tipsat om den tidigare...

• Smecker

Vänligen,

Så går det när man klickar för fort..

Canoderm innehåller karbamid. sv.m.wikipedia.org/wiki/Karbamid
  • jådåsåatt

Köp Loctobase Repair och en kartong med bomullshandskar på Apoteket. Smörj sedan på ett tjockt lager innan du lägger dig och ta på handskarna. Det är det enda som funkar på mig.

• Cipro
    Smecker skrev 2015-12-15 22:49:29 följande:
    Så går det när man klickar för fort..

Canoderm innehåller karbamid. sv.m.wikipedia.org/wiki/Karbamid
    Det stämmer. Karbamid (urea) en mjukgörande substans med gott vetenskapligt stöd. Miniderm innehåller istället Glycerin med lite annan verkningsmekanism, men med samma stöd. 

Vänligen,
  • MajaMaria79

Jag har canoderm på jobbet att smörja brukaren med. Jag tycker den är värdelös, blir alltid torr som fnöske av den.

Jag gillar krämer med hög andel sheasmör eller ren kokosolja. Smörj ordentligt och på med bomullshandskar innan du ska sova.

• flygrl
    MajaMaria79 skrev 2015-12-16 12:28:00 följande:

Jag har canoderm på jobbet att smörja brukaren med. Jag tycker den är värdelös, blir alltid torr som fnöske av den.

Jag gillar krämer med hög andel sheasmör eller ren kokosolja. Smörj ordentligt och på med bomullshandskar innan du ska sova.

Det e väl också så att vi har olika hy med olika behov och olika känslighet för diverse ämnen. Själv fick jag tipset använda Eucerin pH5 hand kräm som ju ingår i en serie kvalitets hudprodukter framtagna för känslig hy men den hade direkt negativ effekt för mig. Sämsta hudkräm jag använt fast andra tycker den e jättebra men vår hy har väl olika behov helt enkelt.

Shea smör & kokosolja e bra grejer! Likaså smörja med vanlig olivolja innan sänggåendet (bomullshandskar på) ska va mjukgörande.
  • Aniiee

Lätt! Helosan Fot (den görna) eller Idominsalva (så länge man inte är allergisk mot jordnötter)

Always go with the classics. There's a reason why they're classics.....

Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • flygrl
    Aniiee skrev 2015-12-16 17:52:07 följande:

Lätt! Helosan Fot (den görna) eller Idominsalva (så länge man inte är allergisk mot jordnötter)

Always go with the classics. There's a reason why they're classics.....

Helosans blåa e bra det vet jag men du menar den gröna fotvarianten e bättre också för händerna?! Hur skiljer sig blåa och gröna åt?

Den blåa används också som spensalva har jag för mig.

Shea butter e en klassiker den med fast inte i Sverige kanske.
  • Aniiee
    flygrl skrev 2015-12-16 18:36:23 följande:
    Helosans blåa e bra det vet jag men du menar den gröna fotvarianten e bättre också för händerna?! Hur skiljer sig blåa och gröna åt?

Den blåa används också som spensalva har jag för mig.

Shea butter e en klassiker den med fast inte i Sverige kanske.
    Enda skillnaden mellan den gröna och den blåa är att den gröna är fetare.

Sheasmör har inte funnits i Sverige så läge, fanns knappt alls när jag flyttade hem igen, faktiskt, och är därför bara onödigt dyrt. Men visst funkar det =P
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Bergskristall

Nuxe har bra! Om inte handkräm räcker till kanske du ska prova fotkräm. De brukar vara fetare. Nuxe har bra. Kolla även Burts Bees. Båda finns på apotek eller varuhus.

Rituals rosa tub handkräm kan jag också

Tipsa om.

Svar på tråden Superbra handkräm?