Inlägg från: kioskvältare |Visa alla inlägg
  • kioskvältare

Superbra handkräm?

Ja, jag har väldiga problem med torra händer. Så fort det närmar sig 0-strecket ute så är ovansidan på mina händer som ett sandpapper. De blir så torra att huden flaggar sig.

Jag har provat diverse olika handkrämer som funkar sådär. Man smörjer sig och så 10 minuter senare är det som om inget hänt. Den som jag hittills har tyckt var bäst är den norska Neutrogena som jag köpt på Apoteket, den är ändå skapligt bra faktiskt.

Nu undrar jag om ni här har något förslag på någon superhandkräm som verkligen gör jobbet? Jag betalar gärna för något bra. Gärna någon som inte är så kladdig och går in snabbt.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Superbra handkräm?
  • kioskvältare
    Cipro skrev 2015-12-15 11:58:24 följande:

Köp Canoderm eller Miniderm. Det är dem som rekommenderas inom sjukvården som mjukgörande.

Vänligen,

Har haft Miniderm men tyckte inte den var nåt särskilt. Canoderm har jag inte provat dock
  • kioskvältare
    Cipro skrev 2015-12-15 20:57:56 följande:
    Alright! Värt att prova Canoderm i så fall, den är lite tjockare än Miniderm men har en helt annan verkningsmekanism. 

Ett annat alternativ du kan prova är Propyless som är lite tunnare än Canoderm.

Jag skulle personligen inte välja något annat preparat än dessa tre. Många "finare" märken innehåller endast annat skit och kostar betydligt mycket mer. Dessa tre innehåller är de bästa mjukgörande preparaten utan annat trams. 

Vänligen,
    Okej, då får jag väl lita på dig då Blir att köpa imorgon då 
Svar på tråden Superbra handkräm?