• Anonym (Flerbarnsmamman)

hur mycket köper ni julklappar för till era barn?

Hur mycket köper ni i julklapp åt era barn.
    Skriv även ålder!!!!

• Svar på tråden hur mycket köper ni julklappar för till era barn?
  • Duckan

Summan varierar beroende på vad som önskas och vad vi kommer på att vi vill ge. Snabbt räknat tror jag att årets skörd landar kring 2000 kr. Hon är snart 9 år.

• Fiiee

10000kr/per barn. Son 9 år. Dotter 13 år.

Och sen blir det paket ifrån farmor/mormor och morfar också.

• Birgitta02
    Fiiee skrev 2015-12-15 14:22:23 följande:
    10000kr/per barn. Son 9 år. Dotter 13 år.
    Och sen blir det paket ifrån farmor/mormor och morfar också.
    10 000? Oj!
  • Fiiee
    Birgitta02 skrev 2015-12-15 14:23:20 följande:

10 000? Oj!

Ja det kanske är lite mycket. Men dom ska få en varsin dator.
  • Guapa

Köper inga julklappar alls till vår 1,5-åring. Han får så det räcker och blir över från mor- och farföräldrar.

• Anonym (T)

Landar runt 1000 tror jag. Barnet är 4,5 år. Billigast är ett nytt ritblock, dyrast ett påslakan med favoritmotiv. Däremellan nån bok och lite annat smått och gott.

Tycker det är så hetsigt nuförtiden. Det ska vara många klappar och allt svindyrt och bara för nöjes skull. När jag var liten fick vi nödvändiga saker, som kläder och liknande i säkert hälften av paketen. Sen var det någon bok, färgpennor, ett block och sådant. Men vi var glada för det. Skulle aldrig kommit på tanken att klaga över julklappar.

• hundochhäst

Runt 1600kr per barn. Men då räknar jag även med det min sambo köper, vi köper ihop. I år köper jag spel och kläder, sambon köper leksaker och prinsessklänningar

• LiaSthlm

Brukar köpa för ca 1000:- per barn. Förra året fick de däremot för mer, köpte varsin dator. Så skulle egentligen köpt för mindre i år sa jag men det är snart uppe i 1000:- ändå.

Barnen är 15, 12, 8

• Iowhannah

Noll kronor. Vårt barn är två månader och kommer få så otroligt mycket av far- och morföräldrar och resterande släktingar.

Svar på tråden hur mycket köper ni julklappar för till era barn?