Ønskebarn skrev 2016-02-01 22:12:35 följande:
jag håller med dig Regnbågsdöm: trivs ni där ni går nu så hade jag fortsatt där även om det kostar. Men nu håller vi tummarna att det går på nästa försök! Inte allt sån kan mätas i kr. Ska det inte snart bli ok med donorsäd på privat i Sverige?(bor i Norge själv) konstigt att de ligger "efter" på det området tycker jag. Vi Hr bara gått privat..
Vi är nu inne på nedräkning till 2.trimester efter ivf blasto. Hade inte trott att resan hit skulle ta så lång tid och vara så omtumlande. Dessutom får man hela tiden nya smällar. Pga komplikationer har vi nu tät uppföljning vilket innebär att vi sett h*n många gånger redan:) tar en dag i taget men i det sista har optimismen blivit starkare på att detta kan gå vägen!
Det verkar som att det kan gå vägen för många om man orkar stå i det. men vi har behövt paus ibland för att bli påminda om att leva samtidigt som denna karusell..så Lycka till ni som prövar!
Ja. Jag känner väl främst att vi kommit in i det här. Och börjar känna oss trygga. Att gå över utomlands sen skulle liksom bli en ny och helt annorlunda resa. Plus att efteråt skulle sambon behövs adoptera. Processen där skulle också bli svårare.
Så det här är det alternativ vi hoppats på. Så det känns jättebra. Det ger åtminstone en liten trygghet att det inte är helt kört. Sen hoppas vi ju såklart på att det är till syskon vi behöver bry oss om det. Och att det funkar ju tredje försöket
Privata kliniker får utföra inseminationer med donerade spermier. Men inte IVF än. Det är nog på gång. Men blev nyligen lagligt med inseminationerna, så lär nog dröja ett tag till innan IVF kommer. Oerhört förnedrande känns det att vara homosexuell och behöva spermier, men samtidigt även vara en kvinna som har svårt att bli gravid. Det känns liksom som att de inte tänkt på att man kan vara både och.
Lycka till med allt fina du!