• H 143

Några som försöker just nu?

Vi var oxå i Danmark för några år sedan. Nu försöker vi med min fru. Tre negativA Inseminationer gjorda. Vi är dock lite fundersamma över den svenska vården.. Känslan vi ibland får att det är största fokus att det ska kosta landstinget så lite som möjligt samt att de i rec inte förstår att vi är ett par, "det är bara A som har tid"

• H 143

Vi får fortsätta med Inseminationer eftersom "det inte finns några medicinska tecken på att det inte borde gå med Inseminationer" men sen att man inte vet när ägglossningen sker efter lh stegringen och att man vet ju inte på timmen när lh stegringen sker och Inseminationer sker oavsett kl 14.00 måndag till fredag.. Vårt förra besök sa de att labbet har så mycket att göra så att de vill veta en dag innan de ska förbered spermierna"

Att de har ifrågasatt min medverkan har varit vid alla tillfällen utom en även när vi har sagt att vi är ett par har de fortsatt säga att det bara är min fru som har tid. Vi har även väldigt negativa erfarenheter från vårt hem landsting. i samband med en undersökning har vi varit i kontakt med parientnämndwn som tyckte vi skulle skicka in en anmälan..

• H 143

just nu händer inget alls, då min fru har äl på helger..

Svar på tråden Några som försöker just nu?