• ALLIEVERDO

Vad händer med min föräldrapenning näe jag blir arbetslös

Hej, jag har precis fått min provanställning avslutad oxh får slängs mig in i arbetslösa värld. Jag har massa föräldraskap kvar och funderar på vad som händer med dom? Går de ner i värde eller vad? Bör jag förs över dom till min man.. De kan väl inte försvinna?

• Svar på tråden Vad händer med min föräldrapenning näe jag blir arbetslös
  • tulip79

Om du anmäler dig hos arbetsförmedlingen på din allra första arbetslösa dag får du behölls din SGI. Annars nollas din SGI o då får ersättning på grundnivå.

• Jempa77

Jag hoppas in i tråden :)

Vill någon hjälpa mig .

Känns lite oroligt detta om hur min föräldrapenning ska bli   . Väntar  barn i april .

Jag är anställd i kommunen  har en fastställd SGI sedan Jan 2015 då jag gått på vikariat dec 15 .som dock ej förlängdes pga sjukskrivning  .

Blev tyvärr sjukskriven September 2015  och är så fortfarande    Är fortfarande anställd   som vikarie i kommunen .

Till frågan : Fick i dagarna in en Inkomstförfrågan från FK som arbetsgivaren ska lämna i till dom nu angående min kommande föräldrapenning .

kommer min SGI förändras nu till annat pga av min sjukskrivning och att jag inte har vikariat längre  ?? 

Lämnar arbetsgivaren den senast  bestämda inkomsten som jag fick jan 2015  som i mitt fall är  276000 årsinkomst  .   inget nytt har hänt sedan dess  förutom sjukskrivning och ingen förlängning på vik  .

Svar på tråden Vad händer med min föräldrapenning näe jag blir arbetslös