• joan80

Hoppande tvättmaskin!!!!!

Vi har en tvättmaskin som e ca 2år, som "hoppar" när den centrifugerar......Varför gör den det??? Vi har tagit bort skruvarna som sitter därbak som ska plockas bort. E så trött på att behöva flytta tillbaka den varje gång......vet ni hur man ska lösa problemet??

• Svar på tråden Hoppande tvättmaskin!!!!!
  • Tesa80

Gubben min jobbar med vitvaror å han säger att du ska prata med serviceverksaden i näreheten alternativt att du ringer till dom där du köpte den för att veta vilka som utför service på den maskinen. Det är tydlingen inte nåt man kan åtgärda själv!

• evaviola

Nä, men passa på att njut av den!

Nä, förlåt, inte det du ville höra. Men jag puffade lite i alla fall....

• BeccaGrodan

vår tvättmaskin bettede sig oxo precis så där och jag höll på att få tuppjuck på den då den alltid hoppade iväg som en tok när den centrifugerade. Sen läste jag i instruktionsboken att maskinen kan bete sig så om det står med baksidan allt för nära väggen, trumman känner av det på nått vis och hoppar, fråga mig inte varför. Vi sköt iaf fram maskinen en bit då, typ 5 cm och nu står den så still när den centrifugerar :)

hoppas en sån enkel sak kan lösa era hopp problem oxo
    lycka till!

• joan80

Tack för era tips!!!

Tesa80: blir nog å kontakta butiken där vi köpte den.

BeccaGrodan: tyvärr så har vi den inte alls spec nära väggen vi har flyttat den fram å tillbaka men utan resultat. Men tipset var kanon :0)

• BeccaGrodan

joan80: typiskt ;) lycka till iaf... jag höll som sagt var på att bli tokig när vår hoppade omkring i hela badrummet så jag förstår att det är irriternade... !

• Las Palmas

Det kan bli så om tvättmaskinen inte står precis vågrätt på alla fyra benen. Vi hade samma problem, och lyckades helt enkelt inte få den at stå rakt. Då fick vi tips av säljaren där vi köpte maskinen, att vi skulle köpa ett par gummifötter att sätta under de "ordinarie" fötterna på tvättmaskinen. Vi gjorde så, och nu är det väldigt mycket bättre.
    Man köper gummifötterna i affärer som säljer tvättmaskiner och de kostnar inte speciellt mycket. Tror att vi betalade 140 kr för fyra stycken.

Svar på tråden Hoppande tvättmaskin!!!!!