• knutan83

    Följas åt mellan ÄL, BIM till plus

    Hallå!


    Hänger runt här på planerar-barn-forumet och har ännu inte hittat en tråd som gäller för både äl, bim till plus. Tänker att det kanske kan funka om vi kör en bara?


    Längtar efter plus nr 2. Har ett barn sen innan som blir två i mars. Har en låda fylld med äl-tester och grav-tester. :)

    Inväntar bim som infaller på självaste julafton.

    Så, här ältar vi, högt och lågt. Längtan efter plus till irritationen över att det där sablans pluset dröjer!

  • Svar på tråden Följas åt mellan ÄL, BIM till plus
  • Ankissen
    knutan83 skrev 2015-12-22 19:59:27 följande:

    Haha ja!!! Men jag tänker att man kan få vara det. För då får man vara lycklig ett tag. Och skiter det sig så får en vara lite ledsen men sen kan man börja om med hoppfullheten. Jag tänker inbilla mig varenda månad fram tills jag blir gravid att jag är det. Jag är hellre glad lite extra än ledsen. :)


    Rätt livsinställning. En kan ju inte gå runt och tro att det inte tagit sig när en gjort allt rätt! ;)
  • knutan83
    Ankissen skrev 2015-12-22 20:09:46 följande:

    Rätt livsinställning. En kan ju inte gå runt och tro att det inte tagit sig när en gjort allt rätt! ;)


    Precis!!! Däremot ska jag tagga ner på testandet nästa gång. Om huruvida det nu verkligen går!
  • Ankissen
    knutan83 skrev 2015-12-22 20:20:51 följande:

    Precis!!! Däremot ska jag tagga ner på testandet nästa gång. Om huruvida det nu verkligen går!


    Jag brukar alltid intala mig själv det också. Sen är det så nedrans svårt att upprätthålla den principen när en närmar sig bim. Men ett testa tidigt och ett vanligt test kan en ju kosta på sig utan att överdriva. ;)
  • GrönTröja
    sodapopinski skrev 2015-12-22 17:55:20 följande:

    vilka dagar i din cykel är de tagna? Jag tycker det ser ut som att du inte har äl än eftersom strecken är svagare än kontrollstrecket. :)


    Nu är det tredje gången jag försöker svara :p

    Jag har ju pco så jag har ingen normal cykel. Och jag har bara haft mens en gång sen sonen kom. Vilket var förr månaden, alltså mensen :p

    Så jag började testa med äl stickor två veckor efter mensen. Tycker det ser lite positivt ut på dag 19-20. Eller? Annars var det ingen äl denna månad. För jg testade idag igen och nu är det svagare.
  • ollieboll

    Heeej! Jag vill oxå vara med här, tog ut min p-ring den 1 december och börjar nu resan mot första plusset... ingen aning om äl har hoppat igång men har haft rejäla flytningar runt de datum jag borde haft äl har haft skit ömma tuttar några dagar och vaknade härom natten och va tvungen att ta av mig pyjamasen då mina bröstvårtor gjorde såå ont.... Kan ju vara kroppen som ställer om sig efter ringen men hoppas gör man ju kul att följa varandra här!

  • sodapopinski
    GrönTröja skrev 2015-12-22 22:46:57 följande:

    Nu är det tredje gången jag försöker svara :p

    Jag har ju pco så jag har ingen normal cykel. Och jag har bara haft mens en gång sen sonen kom. Vilket var förr månaden, alltså mensen :p

    Så jag började testa med äl stickor två veckor efter mensen. Tycker det ser lite positivt ut på dag 19-20. Eller? Annars var det ingen äl denna månad. För jg testade idag igen och nu är det svagare.


    När på dygnet testar du? En del där tydligare resultat om de testar senare på dagen och inte på morgonen. Jag fick glad gubbe på mitt test när jag testade på kvällen men inte på morgonen. Så nog kan du ha haft äl fast det inte syns supertydligt. :)
  • Zxzx

    Om man skulle bli gravid, när är det då man börjar känna av det? Mina tidigare graviditeter har jag blivit fruktansvärt trött men kan inte komma ihåg när det började? Har bim den 1/1 och känner ingenting än så det känns som att det inte har blivit något, men det kanske är för tidigt att känna av än? Är ju såå jobbigt att vänta... ;)

  • knutan83

    Jag har varit ganska off idag. Fruktansvärda kramper i bröstkorgen. Samt vidrig mensvärk så antar att fröken röd kommer imorgon.

    Jag låter någon annan besvara frågan om hur tidigt symptom kan kännas då jag enbart varit gravid två gånger där båda upptäcktes av sen mens

    :) men ja, väntan är vidrig!!!

  • Zxzx

    Hoppas det är en annan typ av "mensvärk" du känner :)

    Ja det kanske inte kommer symtom för alla för bim heller.. Men jag vill ju så gärna ha ett litet tecken men det är nog bara att vänta helt enkelt ;)


    knutan83 skrev 2015-12-23 18:29:53 följande:

    Jag har varit ganska off idag. Fruktansvärda kramper i bröstkorgen. Samt vidrig mensvärk så antar att fröken röd kommer imorgon.

    Jag låter någon annan besvara frågan om hur tidigt symptom kan kännas då jag enbart varit gravid två gånger där båda upptäcktes av sen mens

    :) men ja, väntan är vidrig!!!


  • SSK13

    Jag tycker mest det är jobbigt att gå och vänta nu för jag föreställer mig insidan av kroppen och hur det ligger till nu. Önskar ju att det är celler som delar sig en massa nu men tänker även om det är så att ingenting direkt har hänt och så går man och hoppas. Svårt att förklara min tanke kanske. 

    Eller typ som när jag var gravid nu senast och fick MA. Jag gick ju och hoppades, men på insidan så var det dött. Äh. Man blir knäpp av detta!

Svar på tråden Följas åt mellan ÄL, BIM till plus