• Kendra

halvfabrikat = hudproblem som barn?

Ingen aning om vilken kategori ja ska placera detta... Så mod får gärna flytta tråden.

Jag fick en del halvfabrikat som barn typ varannan dag var det iaf halvfabrikat och hade konstant eksem i armveck, hals, rygg osv. Nån som vet om det kan ha nåt samband?

• Svar på tråden halvfabrikat = hudproblem som barn?
  • sextiotalist

Min generation är uppvuxen på halv- och helfabrikat (när de kom så var det en välsignelse för dem tidens hemmafruar) och vi har mindre allergier än den uppväxande generationen. Så nej troligen inte

• Silviakakan

Det skulle jag inte tro. Jag åt i alla fall mycket hel- och halvfabrikat som barn (och gör det fortfarande ganska ofta) och har aldrig haft hudproblem, allergier eller andra hälsoproblem.

• Eleonor01
    Kendra skrev 2015-12-18 17:35:14 följande:

Ingen aning om vilken kategori ja ska placera detta... Så mod får gärna flytta tråden.

Jag fick en del halvfabrikat som barn typ varannan dag var det iaf halvfabrikat och hade konstant eksem i armveck, hals, rygg osv. Nån som vet om det kan ha nåt samband?

Kan det mycket väl vara om du fortsatt i vuxen ålder. Många olika e nummer i skräp mat så då skulle det kunna vara de som spökar
Svar på tråden halvfabrikat = hudproblem som barn?