Han vill inte ha honom
I min värld finns det inte att över huvudtagett lämna mitt barn.
Sedan 2 månader tillbaka så har min sons pappa slutat att han sonen av massa olika anledningar varje gång. Det började redan i våras att min son inte ville dit och även att pappan inte hade tid vissa helger.
Detta har ställt till det riktigt rejält för mig då jag bara har en barnvakt som kan ta min son. Jag jobbar skift och även barnvakten. Nu har jag fått ett vikariat som jag inte kan säga nej till då det kommer göra vårt liv lättare. Kruxet är att jag kommer jobba de helger som sonen egentligen ska vara hos pappan.
Pappan tänker inte ta sin egen son varannan helg (fredag -söndag) om jag inte häver underhållet. Ändå så kan jag inte lita på att han kommer ta honom till 100% då han hör av sig i sista sekund att han inte kan ha honom... har han gjort många gånger.
Han har bokstavligt talat sagt ifrån sig sonen på sms och tänker inte ta sin son förändringar han själv vill åka dit.
Hur går jag vidare med detta? Jag tycker han lika gärna kan säga ifrån sig gemensamma vårdnaden eftersom han ändå inte vill ha honom.
Någon som har liknande erfarenheter? Tips? Vad som?
(Spydiga och orelevanta kommentarer undanbedes vänligt men bestämt!)
(Visste inte vilket ämne jag skulle ta)