• ALLIEVERDO

Varför sluta skrivaren skriva ut.. ikonen i utskriftskön..

Hej,

Jag skrev ut senast för några timmar sedan. Ny patron så inget sådant.

Nu när jag ska skriva ut ett viktigt papper, så vägrar den skriva ut.

Ikonen blir en sådan där störande ikon som tyder på att det inte kommer att skriva ut, när man kikar i utskrift kön..aah blir tokig. måste ha skrivaren idag. väldigt viktigt

• Svar på tråden Varför sluta skrivaren skriva ut.. ikonen i utskriftskön..
  • eMund

Har du en skärm på skrivaren? I så fall... står det något meddelande där?

• Frontline

Har du provat det klassiska att starta om alltihop?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ALLIEVERDO

Ja jag har startat om allt osv. vilket inte hjälpte i den sitsen eftersom jag då behövde skriva ut den sidan, som nu inte går att göra i efterhand.suck.
    Men har flera saker jag måste ha utskrivet innan tisdag. så blir smått tokig.
    har suttit och pillat runt i inställningarna. felsöka går inte ens.
    märker däremot att trots jag rensar kön för utskrift, så kommer en tillbaka som jag skrev ut igår. trots att den är utskriven. men står nåt som att den 5,08/5,12 mb stirkej.. hmm kan det va nåt med det tro

• ALLIEVERDO

men det går fortfarande skanna in saker och skriva ut det man skannar. så skrivaren fungerar. men den vägrar skriva ut saker från datorn direkt liksom

• Pkb

Om det inte finns något fönster på skrivaren med felkod så skulle jag gissa att nåt skräp fastnat i skrivaren, ibland måste man öppna den för att se det.

• Aikido
    ALLIEVERDO skrev 2015-12-20 13:50:43 följande:
    Ja jag har startat om allt osv. vilket inte hjälpte i den sitsen eftersom jag då behövde skriva ut den sidan, som nu inte går att göra i efterhand.suck.
    Men har flera saker jag måste ha utskrivet innan tisdag. så blir smått tokig.
    har suttit och pillat runt i inställningarna. felsöka går inte ens.
    märker däremot att trots jag rensar kön för utskrift, så kommer en tillbaka som jag skrev ut igår. trots att den är utskriven. men står nåt som att den 5,08/5,12 mb stirkej.. hmm kan det va nåt med det tro
    Starta ett DOS-fönster/kommandotolk.
    Windows 7 - skriv kommando i sökfältet i startmenyn. Windows 8 - sök efter kommando, därefter leta bland appar efter kommandotolken.
    Om du lyckas, skriv (enter efter varje rad):
    net stop "print spooler"
    del /q/f "%systemroot%\system32\spool\printers\*"
    net start "print spooler"

Testa igen.
  • Aikido

Glömde... kör kommandotolken som administratör också.

Svar på tråden Varför sluta skrivaren skriva ut.. ikonen i utskriftskön..