Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

Behöver stöttning Ang dagis!

Frontline skrev 2015-12-20 00:17:42 följande:

Barnen får mer stimulans på förskolan en vad vi kan ge hemma..

Hm det här protesterar jag högt åt faktiskt, varför tror du att så små barn behöver något anat än det mamman kan erbjuda? Jag hade hållit med dig om barnet var runt 3 år eller äldre men inte en liten 15 månaders faktiskt

TS du ska se att det kommer att gå bra och super bra att du inte behöver lämna mer än de timmarna, barnet kommer att hinna  vänja sig och kommer att vara där när det är som roligast.
    Jag har jobbat i många år på förskolor och även om jag tycker att små barn helst ska vara hemma med en förälder så vet jag att de klarar mer än vad vi tror och det kommer säkert vara jobbigast för dig faktiskt
    Barn är väldigt anpassningsbara så det kommer säkert tycka att det r okej, men vi vuxna saknar och längtar lite mer
  • vampyria2
    Frontline skrev 2015-12-20 00:52:52 följande:
    Ja du kära vän, vi lämnade så tidigt som när barnen var 12 månader pga av jobb så dom har fått mycket mer stimulans där en hemma..
    Så svårt var det...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
    Fast vad du missar är att så små barn inte behöver speciellt mycket stimulans, de behöver närhet och trygghet och helst så lite intryck som möjligt, då utvecklas deras hjärna i den takt den behöver.

Jag kan lova dig att du kommer att ha svårt att hitta nån som jobbar på dagis som tycker att det är att föredra att ettåringar går på dagis, det är ett måste och nått som vi behöver för att överleva men det är inte det bästa för ett åringen i de flesta fall.
Svar på tråden Behöver stöttning Ang dagis!