Hur börja använda Mastercard från Swedbank?
Hej!
Jag gick till Swedbank för ett tag sedan och skaffade mig ett Mastercard. Hade ett Maestro-kort sedan tidigare, som jag har använt sedan jag var 16 år (nu är jag 19 år). Jag använder fortfarande mitt Maestro-kort (har enbart använt det för att ta ut kontanter från bankomat, betalar alltid med kontanter) och har inte använt mitt Mastercard än. På min internetbank står det att mitt Mastercard är anslutet till det bankkonto som jag använder med Maestro också. Betyder det att jag kan börja använda Mastercard för att ta ut pengar från bankomater, och betala i affärer med kortet, etc?
Men om jag minns rätt, fick jag en lapp när jag var på Swedbank med en kod jag skulle använda för att aktivera (?) mitt Mastercard och sedan byta kod. Men jag tappade bort lappen och har inte aktiverat mitt kort än. Ska jag be banken om en ny kod? Eller är det automatiskt samma kod på Mastercard som det jag valde för Maestro-kortet för flera år sedan, då det är samma bankkonto det handlar om?
Min fråga är helt enkelt, hur gör jag för att kunna börja använda mitt Mastercard? Haha, jag är så dålig på sådant här.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 05:49
Mitt Mastercard är det där bankkortet, alltså inte betal- och kreditkortet. :)