Anonym (Norba) skrev 2015-12-20 12:06:24 följande:
Blottat ollon, både med och utan stånd. Gillar ej förhud.
Anonym (Frun) skrev 2015-12-20 22:45:20 följande:
Blottat ollon är klart bäst i alla lägen.
Håller med och är tacksam över att vara skapad som jag är och ha detta i både erigerat och slakt tillstånd .samtidigt som jag som icke kirurgiskt omskuren har nervändarna kvar-känns som att leva i det bästa av "två världar" vad gäller detta.
(Sedan finns ju också bra saker med förhud, med dess nerver, och en del uppskattar det sexuellt-både män o kvinnor osv. Det finns nåt för alla.)
Jag ser fördelar med bart både i erigerat och slakt tillstånd, för både en man och kvinnlig partner i detta hygieniskt, sexuellt och kanske också i viss mån hälsomässigt. Läste nånstans att om urinrörsmynningen normalt ligger bar kan det statistiskt eventuellt bli lite mindre utläkningstid för infektioner,tex hpv
Däremot är jag emot rutinmässig omskärelse av friska barn av både ickereligiösa och religiösa skäl. I USA dör ca 100 barn om året i samband med omskärelse av läkare där enligt en uppgift jag sett.
Jag tror att långt in i framtiden blir det en viss förskjutning i den genetiska variationen så att det går åt det naknare hållet. Vissa biologiska fördelar med lång förhud finns inte längre i ett modernt samhälle jämfört med för länge sedan då förfäder var nakna och levde i naturen