• Plockaren

Jacka för svamp och bärplockning

Hej, mitt namn är Amanda och jag är student på textilhögskolan i Borås. Just nu läser jag en kurs inom funktionsplagg där jag har tänkt göra en jacka anpassad för svampplockaren, eller den som plockar bär eller något annat. För att undersöka vilka behov en plockare har och om dessa behov kan implementeras i en jacka har jag utformat en enkät som jag hoppas att några plockintresserade människor vill svara på. Neden finns en länk till enkäten.

docs.google.com/forms/d/19MNpW_z2jivjRbYkUTQ4NCJKKQQPY08_Dy9De6xE3VI/viewform

Mvh Amanda 
  • Svar på tråden Jacka för svamp och bärplockning
  • riboflavin

Besvarat. Vore kul att se hur man kan anpassa till vissa behov. Något jag funderat på ända sen lumpen är varför inte friluftsjackor (speciellt för oss kvinnor som lätt får urinvägsinfektion) inte har inbyggt sittunderlägg? Våra skyddsvästar hade en flärp baktill som när den inte användes veks in i en ficka i fodret. Dess funktion var ju att skydda rumpan/benen från kulor men gjorde ju att man kunde sätta sig ner vart som helst utan att bli blöt, kall eller behöva krångla fram något att sitta på. Det saknar jag

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Jacka för svamp och bärplockning