• Anonym

Huskurer mot svamp i underlivet?

Ta bort allt socker!

• Anonym

För mig var det så att det inte funkade med Pevaryl utan Canesten var bättre,det kanske är tvärtom för dig? Att du ska prova Pevaryl istället. Men gå till gyn för där kan du även få tabletter mot svamp,det fick jag när det var som värst. För oralt bruk alltså.

• Anonym

Vet väl inte direkt om det är en huskur, men prova lactal gel som du kan köpa på apoteket.
    Har fungerat för bra mig och är bara mjölksyrabakterier. Har man för lite mjölksyrabakterier får man lätt svamp

(Har även använt dactacort förut, fick det rekommenderat av en sjuksköterska, men den innehåller kortison, så du ska inte använda den länge.)

Annars säger jag samma sak som många andra här. Minska ner på sockret, eftersom svampen lever på socker!!

• Anonym

Använd inte lactal om det är svamp och du har små sprickor.. då svider det som eld!

Att badda med äppelcidervinäger utspätt med vatten lindrar för mig. Prevaryl och Canesten fungerar inte alls för mig och Fluconazol (receptbelagt) funkar i en mån, sen är infektionen tillbaka.. och det får jag inte äta när jag är gravid.

• Anonym

Äppelcidervinäger utblandat med vatten lindrade det värsta för mig... Men för att bli av med svampen helt fick jag tabletter utskrivna av läkare och fick äta en i månaden under lång tid.. det återkom alltid när jag hade pms. Ett tips annars är att käka LCHF(Low carb, high fat) eftersom att svampen lever på socker så har den svårare att frodas på lågkolhydratkost.
    Sov naken och använd inte tighta jeans och använd endast bomullstrosor om du inte redan gör det. Tvätta bara underlivet med vatten eller olja. Svampen gillar inte olivolja så det kan du testa. Ha inte samlag när du har svamp för det gör ont och förvärrar!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-28 14:52:28 följande:
    Äppelcidervinäger utblandat med vatten lindrade det värsta för mig... Men för att bli av med svampen helt fick jag tabletter utskrivna av läkare och fick äta en i månaden under lång tid.. det återkom alltid när jag hade pms. Ett tips annars är att käka LCHF(Low carb, high fat) eftersom att svampen lever på socker så har den svårare att frodas på lågkolhydratkost.
    Sov naken och använd inte tighta jeans och använd endast bomullstrosor om du inte redan gör det. Tvätta bara underlivet med vatten eller olja. Svampen gillar inte olivolja så det kan du testa. Ha inte samlag när du har svamp för det gör ont och förvärrar!
    Fluconazol var det jag fick utskrivet
  • Anonym

Well det är väll bra med alla tipps på huskurer och så. Men jag tror att man helst skall hålla sig till läkemedel som är beprövade. Någon som har testat dessa som visas den denna sida om svamp i underlivet tex?

Funderar dem eller är dom bara bogus? 

Svar på tråden Huskurer mot svamp i underlivet?