• Linastrumpan

Hur sysselsätter sig era barn hemma efter förskola/skola??

Min 6åring slukläser böcker och räknar matte om hon får välja själv. Dock så tycker hennes 9-åriga syster att hon är tråkig och vill gärna få med henne att leka så det blir en kompromiss. Vi är ute och gör något tillsammans hela familjen varje ledig dag, går i skogen, till någon park, åker på museum eller liknande. Efter skolan så sitter gärna min yngsta med näsan i en bok så för att få vara ifred får storasyster titta på tv.

• Linastrumpan
    Anonym (Nyfiken) skrev 2015-12-20 21:36:57 följande:
    Oj oj oj. Har hon lärt sig läsa alltså. :) Min son har inte varit intresserad av att lära sig läsa och skriva och vi har inte propsat på det heller. Så olika det kan vara. ;) Däremot så tycker han om att se hur saker fungerar, plocka isär saker, bygga ihop saker...När nu tillfälle till det ges. Men läsa...Nej det väntar vi nog med lite till. :) De lär sig iofs lite i Förskoleklassen ändå, men det måste vara på lek, känner vi.
    Tja, hon har liksom lärt sig läsa alldeles på egen hand när hon var 3.5år ungefär. Plöjer just nu alla Harry Potterböcker. Hon läser mer,hellre och bättre än sin tre år äldre syster. Samma sak med matte. Det är något hon verkligen tycker om.
    Alla barn är så olika, och tur är väl det
Svar på tråden Hur sysselsätter sig era barn hemma efter förskola/skola??