-
Mina barn får se hur mycket de vill på TV, spela dataspel eller hålla på med mobilen. Ibland säger vi ju till dem att gå med ut eller hjälpa till med saker men vet du...de väljer ofta att leka med annat. Det går jättebra för dem i skolan och på dagis säger de att sonen är bra på att sysselsätta sig själv och är med på gruppaktiviteter. Mina barn älskar att pyssla och härja och läsa. Jag tror att när det blir begränsat så blir det så mycket mer intressant.Anonym (chockad) skrev 2015-12-21 01:16:22 följande:Min 4-åring leker numera fint själv (i alla fall kortare perioder) och anses av fröknarna på förskolan fungera superbra inom det sociala och i den fria leken. Kanske har mina skärmrestriktioner ändå gett utdelning :)
-
Ja. Numera sover de när de är trötta. Klart vi har förklarat att man måste sova nån gång. De vill inte dricka alkohol. Vi begränsar ju om vi skulle märka om de sitter för mycket vid mobilen. Men vi har ingen bestämd tid om dagen.Anonym (chockad) skrev 2015-12-21 10:13:41 följande:
Jaha, så ni kör barnuppfostran helt utan begränsningar. Gäller det allt? Skärmtid? Godis? Alkohol?? Sovtider? Ja, det är också ett sätt. Nästan en utdöd barnuppfostringsmetod men ändå.
Men för övrigt kan man inte säga dra några statistiska samband från observationer av några enstaka barn (dina eller mina). Och forskningen visar på att skärmtid har negativa effekter på barn.
-
Ja. Mina barn pysslar, leker ute, vi leker stenåldern i skogen och såna saker som jag gillar. .jag bakar med dem.trogen smen skrev 2015-12-25 07:50:00 följande:
Tv-spel blir det mycket av. Det håller hjärnan igång. Ren tv tittande får våra barn inte hur mycket som helst. Sedan är det läxor. Sedan har vi krav på en aktivitet , max 2. Då har grabbarna valt innebandy.
Sedan leker dom med andra barn. Yngsta grabben på 8 år. Vill vara med i köket ofta. Han ska öppna en restaurang säger han. Så han är med och kollar och skär. Vispar när det ska göras det. Bakar gör han med.
Så igår gjorde han omelett. Men farmor fick visa hur man gjorde stuvning uppe på.
Det finns att göra med barnen . :)