• mamma1991

Kliar sönder! Fan blir tokig! Hjälp

Hej

Alltså jag vet inte vart ja ska ta mig till ärligt talat.

Haft så här i typ 2månader.

Först var det lite rött/utslag på vänstra ljumsken (tros-kanten) kliade lite,sen senaste månaden har ja fått sprickor vid slidöppning ,vid mellangården.

Har intr kunnat raka mig trots att jag så gärna vill känner mig så ofräsch och okvinnlig just nu så jag nästan mår dåligt,inte rakat mig sedan oktober! Läs(OKTOBER).

Men jag har inte viljat för då kanske de blir värre ,speciellt när håret börjar växa ut igen skulle det nog kännas.

Bokade iallafall tid och sjuksköterskan diagnoserade att de är svamp ,köpte Pevaryl kräm + vagiator grejen man skulle föra in i slidan vid kvällen.

Kört nu 3 dagar med krämen och de är fan värre,kliar mer,uttorkad hud......blir tokig.

Har en dotter på 2 år som sover tidigt ,nu är klockan snart 01:00 och Jag är ännu vaken medan hon ska vakna vid 7 ,så ja kommer bli allt annat än pigg :(

Inte kunnat sova på nästan en månad ,somnar när jag typ däckar av trötthet.

Någon som har liknande beskymmer???

Jag vet inte hur svamp utslag ser ut ,men på mig är de bara rött och torkad hud liksom ,vad gör jag nu ?pevaryl är bara bortkastade pengar.

Här kommer en bild på vänstra ljumsken..

• Svar på tråden Kliar sönder! Fan blir tokig! Hjälp
  • emelieen

Testa canesten istället. Det räddade mitt liv (skämtåsido). Din bild kan jag dock inte kommentera då jag aldrig fått utslag, och det har inte heller kliat i ljumskarna på mig. Det står ingenting om att det ev blir lite värre innan det börjar lägga sig? Vissa läkemedel fungerar ju så... Lycka till och hoppas det försvinner. Det är verkligen ett rent helvete.

• Tocopherol

Det ser inte skönt ut. Gå till läkare, det finns starkare medel på recept. Svamp går också fortare över om du inte är uttorkad, så drick mycket vatten! Typ 3 liter om dagen.

• mamma1991

De är inte alls skönt ,Speciellt inte ljumskarna ,har tur att ja varit mer eller mindre arbetslös senes 1 månad är vakarie så ja är mycket hemma och har klänning på mig utan underkläder för att låta ljumskarna vara ifred men nej,ingen skillnad.

Inte rakat mig på en månad ,inga underkläder ca 5 dagar utav 7.

Testar pevaryl ,testat olivolja.

De är så mycket värre än va man ser på bilden,har på högra också men lite mindre.

Om de vore på annat plats kanske skulle bli lättare men just ljumskarna kan inte sitta eller gå normalt ,rör liksom hela tiden på det...

• Gizmo

Det finns en receptbelagd salva som heter Protopic som funkar utmärkt mot svamp. 

• Annelie 76

Gå till läkare. Det kan ju vara svamp men det kan också vara annat.
    Vill du prova nåt själv så rekommenderar jag Cortimyk kräm (svampsalva som även innehåller klådatillande medicin) eller Pevaryl puder (svampmedel). Båda är receptfria och finns bland fotvårdsprodukter då de säljs mot fotsvamp men de kan användas mot all ytlig svamp på kroppen.

• leocan

När jag hade svamp fick jag receptbelagda tabletter utskrivna med tanke på att det var 4 gången inom ett halvårs tid. Tog tabletter, vagitorier och salvan tsm. Det tog kanske en vecka innan det blev helt bra var oxå helg sprucken vid slidan :(

Svar på tråden Kliar sönder! Fan blir tokig! Hjälp