• Ruter

Utslag

Sonen på snart två år har dessa utslag på benen och armarna har haft dom i 6 dagar nu. Pratat med bvc som inte ville ta in han ifall det är vattkoppor. Men tycker inte det ser ut som det, utslagen har sett likadana ut hela tiden, någon som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Utslag
  • Ruter

Tilläggas att han hade feber två dagar med 39 grader och på andra dagen på kvällen kom utslagen.

• Kasperina

Är de lite upphöjda? Min dotter fick utslag från tårna till hårbotten efter tredagarsfebern. Prickarna satt kvar i nästan en vecka

• Kasperina

Hon har även haft liknande utslag över hela kroppen som inte är upphöjda, som visade sig vara virusprickar, men de brukar bara sitta ett par dagar.
    Kliar de?

• Ruter

Jo han känns lite knottrig på benen. Verkar inte som de kliar då han inte verkar vara påverkad alls av det och är fulö fart som vanligt.

• Kasperina

Låter som tredagarsfeber tycker jag, då borde de börja ge med sig snart.
    Dottern får virusprickar ofta, på vc har de sagt att så länge de inte kliar (och dyker upp i samband med förkylning) behöver jag inte bry mig

• Flickan och kråkan

Utslagen av tredagarsfeber är inte upphöjda. Och de brukar flyta ihop på ett väldigt typisk sätt efter 1-2-3 dagar.

• BigMami

Min son fick som stora blåsor av tredagars feber så de kan nog se olika ut.. Min dotter fick sådana små..

Men hur som.. utslag & prickar kan man diskutera i evigheter. Det kan vara allt från allergi till vilken sorts blåsa som helst. Just nu så går det (i alla fall här ) vattkoppor svinkoppor höstblåsor m.m.. Så länge barnet inte verkar besvärad av dem så skulle jag ta det med lite ro.

• Ruter
    BigMami skrev 2015-12-21 21:42:50 följande:

Min son fick som stora blåsor av tredagars feber så de kan nog se olika ut.. Min dotter fick sådana små..

Men hur som.. utslag & prickar kan man diskutera i evigheter. Det kan vara allt från allergi till vilken sorts blåsa som helst. Just nu så går det (i alla fall här ) vattkoppor svinkoppor höstblåsor m.m.. Så länge barnet inte verkar besvärad av dem så skulle jag ta det med lite ro.

Tack :) är inte det minsta orolig va bara det att dagis sa att han skulle vara hemma tills utslagen försvann därför jag undrade :)
  • BigMami
    Ruter skrev 2015-12-21 22:36:48 följande:

Tack :) är inte det minsta orolig va bara det att dagis sa att han skulle vara hemma tills utslagen försvann därför jag undrade :)

Så länge de inte vätskar och ser torra ut så borde barnet kunna gå till dagis samt är feberfri i vanlig ordning

God Jul!
Svar på tråden Utslag