Sambo jobbar inte :(
Lyssna inte på anonyma idioter: Att ta hand om 2 barn och ett hus är INTE 80% arbetstid. Dessutom bidrar det inte med ett öre i inkomster för familjen!
Har själv som singel jobbat heltid med 4 barn i villa och mådde så jävla bra för att jag ÄNTLIGEN tagit mig ur en relation som på många vis var väldigt lik din. Med enorma skuldkänslor på mina axlar, men samtidigt också kärlekens motsats: ett spirande förakt. Och aldrig att jag längtade hem - det är den VÄRSTA känslan.-
Om din beskrivning är objektiv och du verkligen mår så dåligt som du beskriver, så tycker jag ABSOLUT att du skall göra följande:
Ta en långpromenad eller sätt dig ned med din sambo och säg att nu måste vi ha ett viktigt samtal, för jag behöver det!
Förklara NOGA vad du känner och TYDLIGT varför du känner detta. Fråga henne om hon förstår eller har några frågor kring din situation. Fråga henne om hon har några idéer på hur ni kan lösa denna situation tillsammans. Efter samtalet så är det lämpligt att du sätter en tidsfrist. Beroende på hur samtalet går, så separerar ni antingen direkt eller så ger du det tills tex semester DAG ETT att fatta beslut om fortsätta vidare eller separera. Om hon älskar dig och har en någorlunda liknkande världssyn som du, så finns ju den underbara möjligheten att hon vaknar upp och blir den fantastiskt bidragande sambon du efterlyser.
Om du väljer att separera, så minns detta: Din sambo kommer under inga som helst omständigheter att gå under i Sverige. Det finns ett starkt socialt skyddsnät som tar hand om henne om hon själv inte kan/vill.
Lycka till!