Inlägg från: Anonym (Men om?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men om?)

Sambo jobbar inte :(

Kan inte låta bli att undra hur svaren hade sett ut om det var annorlunda i TS hem. Att det var mannen som gick hemma med barnen, skötte hushållet, var arbetsskygg och hade en sån dyr lyxvana som snusning faktiskt är, medan kvinnan jobbar 80% och försöker försörja en hel familj? Hade det gapats lika mycket då över att hon är otacksam mot sin man som faktiskt visst "jobbar" mtp att hemmet sköts och barnen alltid har en vuxen hemma? Bara en fundering...

• Anonym (Men om?)
    Furienna skrev 2015-12-26 08:22:42 följande:

Men nu återkommer vi till det faktum att vi inte har hört kvinnans sida av historien. Dessutom har TS erkänt att han flörtar med andra kvinnor och tittar på porr varje dag. Då tycker jag att han kan unna sina barns mor lite snus och ett mobilabonnemang.

Eftersom TS behöver låna pengar för att familjen ska kunna ha mat på bordet hela månaden ut (och då går back vareviga månad), är det verkligen rätt av sambon då att lägga pengar på snus när hon inte bidrar med någon inkomst? Varför ska han skuldsätta sig för att hon har en dyr ovana och är arbetsskygg?
  • Anonym (Men om?)
    Furienna skrev 2015-12-26 14:51:39 följande:

Varför kritiserar du inte mannens flörtande med andra kvinnor och att han tittar på porr varje dag, vilket han tidigare i tråden har erkänt att han gör? Han är tydligen bara ett steg från att vara otrogen på allvar, och jag tycker på fullaste allvar att det är han, som är stolpskottet i den här relationen. Ja, hon borde ju sluta snusa. Men jag förstår inte varför det är en sämre ovana enligt dig än att så gott som vara otrogen. Och det är alltså arbetsskygghet enligt dig att ta hand om två barn, varav ett har ADHD. Jaha... Då vet jag att du inte vet något om människor.

Om du läser så ser du att hon inte jobbade ens innan dom fick barn. I min värld är det att vara arbetsskygg ja. Jag har vänner med barn som har ordentliga handikapp, så som en rullstolsbunden treåring. Och vänner med barn som har adhd. Men ändå klarar dom av att jobba? Alla klarar inte heltid, men det funkar att jobba när barnen är såpass stora som TS barn är och går i skola. Finns inget som hindrar då.
  • Anonym (Men om?)
    Furienna skrev 2015-12-27 03:59:01 följande:

Jag har ju redan sagt här i tråden att det lika gärna kan vara mannen, som är hemma och sköter barn och hushåll. Men det har du förstås missat...

Haha du är riktigt underhållande du! Men du har åter en gång missat att sambon är arbetsskygg. Hon ville inte jobba innan dom hade barn och hon vill inte jobba nu när dom har barn. Högst troligen kommer hon inte heller vilja jobba sen när barnen flyttat hemifrån. Hur ska då mannen kunna få en möjlighet att få vara hemma och visa vad han är kapabel till i hemmet? Eller ska båda gå arbetslösa?

Hade min sambo varit för bekväm för att jobba hade han åkt ut på en gång. Kommer han däremot hem en dag och förklarar att han vill plugga och kunna byta yrke hade jag givetvis ställt upp och fått det att gå runt med min lön under tiden. Men att gå hemma bara för att det är bekvämt? Inte en chans! Våra barn går i skola, under dom timmarna kan vi båda sköta ett jobb, och våra lediga timmar kan vi båda hjälpas åt med barn och hem. Precis som TS och hans sambo skulle kunna göra. Det är inte det minsta svårt.
Svar på tråden Sambo jobbar inte :(