Furienna skrev 2015-12-27 03:59:01 följande:
Jag har ju redan sagt här i tråden att det lika gärna kan vara mannen, som är hemma och sköter barn och hushåll. Men det har du förstås missat...
Haha du är riktigt underhållande du! Men du har åter en gång missat att sambon är arbetsskygg. Hon ville inte jobba innan dom hade barn och hon vill inte jobba nu när dom har barn. Högst troligen kommer hon inte heller vilja jobba sen när barnen flyttat hemifrån. Hur ska då mannen kunna få en möjlighet att få vara hemma och visa vad han är kapabel till i hemmet? Eller ska båda gå arbetslösa?
Hade min sambo varit för bekväm för att jobba hade han åkt ut på en gång. Kommer han däremot hem en dag och förklarar att han vill plugga och kunna byta yrke hade jag givetvis ställt upp och fått det att gå runt med min lön under tiden. Men att gå hemma bara för att det är bekvämt? Inte en chans! Våra barn går i skola, under dom timmarna kan vi båda sköta ett jobb, och våra lediga timmar kan vi båda hjälpas åt med barn och hem. Precis som TS och hans sambo skulle kunna göra. Det är inte det minsta svårt.