Sambo jobbar inte :(
Tjej08 skrev 2024-03-10 19:22:29 följande:
Hur kan vissa människor tycka att det är ok att leva såhär när man inte har kommit överens om det? TS säger inte att hon måste jobba 100% och han ska ta hand om hemmet, han vill helt enkelt att dom ska dela på ansvaret för hem, barn och ekonomi!
Dom kommer med undersökningar väldigt ofta om detta, så sent som i förrgår. Där kvinnor fortfarande är i majoritet, när det kommer till att kvinnor "dubbel jobbar" det förväntade ta hand om hen och barn och jobba på det. I många fall får nästan dessa kvinnor skylla sig själva, on det inte le nöjda med det. Vilket jag har svårt tro. Då detta ofta resulterar i att kvinnor oftare blir utbrända. Vilket inte är så konstigt, när man vet detta.
Jag undrar mest vad det är för fel i skallen på dessa män. Dom vill inte ha en fru, dom vill ha en slav eller hushållerska. Är man inte intresserad av vara involverad i sina barn, och deras uppväxt/liv? Jävligt märkligt. Tror det här i grund och botten, handlar om lata/bekväma män.
Deras kvinna har gett dom barn, och riskerar livet på kuppen. Lite tacksamhet kan man ju förvänta sig. Sen har jag ingenting emot, om man lagt upp det så att frun är hemma på heltid, och sköter hem och barn. Men arbetar båda, då ska man dela på ansvaret där hemma. Är helt logiskt. Annars skulle jag råda att undvika, eller lämna sådana män. Dom är lata och odugliga.