Inlägg från: Anonym (löjligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (löjligt)

Hur ska jag förhålla mig till sambons alkoholkonsumtion?

Men så fånigt! Nej han dricker inte några extrema mängder. Är han aggressiv, elak, hotfull osv efter några öl? Inte? Bra.
    Han gillar väl öl, och ibland något annat också, det är inget mer med det. Jag gillar vin och konsumerar väl i runda slängar 1-2 boxar per månad. Men då åker en skvätt ner i maten ibland och så, och nej jag har defintivt inga problem. Det blir 1-3 glas på en kväll när jag är sugen, ibland blir jag lite salongsberusad, ibland inte alls men jag gillar inte direkt känslan av att vara full heller så det är inget jag strävar efter. Ofta slutar jag dricka när jag når den gränsen för att jag helt enkelt inte vill bli direkt påverkad.

Min poäng är att det finns människor som gillar alkoholhaltiga drycker på grund av smaken och inget annat och nej, det är inte samma sak med exempelvis folköl eller alkoholfritt för smaken påverkas något otroligt då alkohol i sig är en smakbärare.

Och på tal om iq-testet är det galet luddigt och något jag definitivt skulle ta med en skopa salt. Jag har testat för skoj skull och jag är ju alkoholist enligt det testet i princip. Jo tjena.

Svar på tråden Hur ska jag förhålla mig till sambons alkoholkonsumtion?