• marcus502

Tränar ni oavsett förberedelser?

Jag har ett dilemma att jag drar mig för att gå till gymmet om jag inte känner mig ordentligt "förberedd".
    Med förberedd så menar jag att jag måste ätit en måltid cirka 3 timmar innan träningen, samt förberett mig med att dricka vatten cirka 2 timmar innan.
    Om jag inte har gjort dessa saker så får jag ångest för att gå till gymmet.
    Hur brukar Ni andra göra? Går ni och tränar oavsett om ni förberett er eller inte?

• Svar på tråden Tränar ni oavsett förberedelser?
  • Iowhannah

Jag tycker att huvudsaken är att jag mår bra i kroppen. Vatten dricker jag när jag tränar och vad gäller mat så blir det lite som det blir. Man kan styrketräna på fastande mage också.

Mår du bra och känner för att träna, gå och träna!

• Velmaja

Jag tränar ändå. Vatten dricker jag när jag tränar och skulle jag inte ätit på längre så slänger jag i mig någon mellis innan bara.

• Guapa

Det är klart att jag vill ha bästa förutsättningarna för att få ut så mycket som möjligt varje träningspass men samtidigt är ett mindre bra pass bättre än inget alls. Jag har faktiskt lyft personbästa på fastande mage. Att äta en större måltid direkt innan träning är dock inget att rekommendera. Jag får obehagliga uppstötningar då. Bättre att ta en långpromenad ist.

• Steven01

Ursäkta men vad är detta för trams? Är det nåt du läst i någon bodybuilding tidning? Gå dit och ta i tills du blir svintrött = bra träning.

• 100kgpappa

Försöker väl att någorlunda tajma det med måltid, men lägger mer pulver på att få i mig käk näring efter träningen.

Svar på tråden Tränar ni oavsett förberedelser?