• Crazy catlady

    BF i slutet av aug 2016

    Nu kan jag nog börja lita på mina positiva tester som jag har fått de senaste dagarna..  :)
    Enligt min sista men så är jag beräknad att föda 28 Augusti .. Jag vet att det kan ändras efter UL... =) men det lär ju bli någonstans i närheten.. Kanske i början på september =) 

    Finns det flera där ute som har bf i slutet av aug ! 

    Väntar mitt andra barn, har en 5 åring..
    Inskrivning den 2 feb och första RUL den 16 feb... EVIGHET KVAR !! haha 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-23 22:06
    Enligt min sista *MENS .... ska det stå :P

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-27 11:58
    Nu finns en ny tråd med BF lista :)

    www.familjeliv.se/forum/thread/76159075-bf-lista-for-oss-i-bf-i-slutet-av-aug-2016

  • Svar på tråden BF i slutet av aug 2016
  • Snuttispluttis

    Crazy catlady: Aha, vad bra! Och så får du rul vid 18-19 veckor också då? Är det standard i ditt landsting eller nåt? Här är det iaf bara rul som man får om man inte är över 36 eller har nån annan anledning.

    Här blir det inget kub, bara tidigt ul och kolla läget.

    Förutom att min proriasis gick lite bananas förra graviditeten så gick allt by the book så hoppas på liknande nu också :)

    Sjukt peppad inför en ny förlossning! Förra gick tipptopp och jag ser fram emot att göra denna ännu bättre, haha. Lite knasig kanske, men riktigt taggad!

    Tänker ni försöka se kön eller kanske t.o.m ta extra ul för att veta kön? Vi ska fråga vad bm tror, men ser hon inte spelar det ingen roll. Viktigast är att alla organ och kroppsdelar finns :p

  • sisak
    Snuttispluttis skrev 2015-12-26 15:16:10 följande:

    Crazy catlady: Aha, vad bra! Och så får du rul vid 18-19 veckor också då? Är det standard i ditt landsting eller nåt? Här är det iaf bara rul som man får om man inte är över 36 eller har nån annan anledning.

    Här blir det inget kub, bara tidigt ul och kolla läget.

    Förutom att min proriasis gick lite bananas förra graviditeten så gick allt by the book så hoppas på liknande nu också :)

    Sjukt peppad inför en ny förlossning! Förra gick tipptopp och jag ser fram emot att göra denna ännu bättre, haha. Lite knasig kanske, men riktigt taggad!

    Tänker ni försöka se kön eller kanske t.o.m ta extra ul för att veta kön? Vi ska fråga vad bm tror, men ser hon inte spelar det ingen roll. Viktigast är att alla organ och kroppsdelar finns :p


    Vi tänker ta reda på kön tills vi vet. Med dottern fick vi göra ett extra ul privat då hon hade benen i kors på det vanliga köns ul.
  • sisak
    Trollunge2016 skrev 2015-12-26 13:52:22 följande:

    Hej!

    Plussade på julafton, har två barn sen tidigare. Hoppas jag får hänga med i denna tråd.

    Grattis till alla plus!


    Grattis och välkommen!
  • sodapopinski

    Jag måste nog läsa på lite om kub-test. Vet inte alls hur jag vill göra med sådant ännu. Maken har ännu mindre koll än jag haha. Ska ringa mödravården på måndag i alla fall då jag har en del frågor kring om jag kan ta vissa läkemedel och så vill jag kolla sköldkörtelprover då jag äter levaxin. Jag fattar inte än att jag faktiskt är gravid så känns helt knäppt att tänka på allt sånt här. :)

  • Fruerikson
    lillatjan2015 skrev 2015-12-25 22:08:55 följande:

    Fb gruppen r hemlig. Om någon vill gå med så bli vän med mig på fb. Erika Pejrud och skicka ett PM så lägger jag till er.

    God fortsättning allihopa!


    Jag meddelade dig på FB följer gärna med:)
  • Fruerikson
    Trollunge2016 skrev 2015-12-26 13:52:22 följande:

    Hej!

    Plussade på julafton, har två barn sen tidigare. Hoppas jag får hänga med i denna tråd.

    Grattis till alla plus!


    Grattis :) Vi pulsade också riktigt på julafton. Har en son på 4 sedan innan ??
  • Fruerikson
    Längtan efter nr 4 skrev 2015-12-26 12:33:24 följande:

    När och hur kommer ni berätta eller har berättat för era familjer?


    Denna gång berättade vi på jul för våra föräldrar och syskon. Det det dels varit en lång och känslosam resa och vi ville att de skulle veta först. Rädd att våra nära vänner kommer misstänka då vi ska spendera en hel helg i fjällen med dem om två veckor. Skönt att närmsta familjen vet om något skulle gå snett också. Men offentligt blir det säkert efter RUL som med sonen :)
  • Millan1984

    Vi berättade på jul, de blev glada :) dottern förstår nog inte riktigt så vi väntar med att berätta om det för henne, iaf tills det börjar synas och missfallsrisken minskat..

  • Snuttispluttis
    Fruerikson skrev 2015-12-26 16:20:54 följande:

    Grattis :) Vi pulsade också riktigt på julafton. Har en son på 4 sedan innan ??


    Vi plussade också på julafton. Bästa julklappen nånsin!

    Kunde inte hålla oss så vi berättade för närmaste familjen också :)
  • Snuttispluttis
    sisak skrev 2015-12-26 15:35:30 följande:

    Vi tänker ta reda på kön tills vi vet. Med dottern fick vi göra ett extra ul privat då hon hade benen i kors på det vanliga köns ul.


    Vad kostar det med privat ul i Sverige? Här får vi betala 1400 NOK så vi har bestämt att bara ta rul nu. Lägga pengarna på nya grejer till bebisen sen istället :D

    Tog inte reda på kön med dottern så det hade varit kul att veta nu, men spelar ju ingen roll egentligen. Kändes bara så konstigt med dottern att gå och prata med magen och så har bebisen ett kön fast jag inte vet, om nån hajar den känslan. Oavsett får vi ju veta när bebisen väljer att komma ut :)
Svar på tråden BF i slutet av aug 2016