• tussan

Någon som druckit energidricka under graviliteten? nån gång ibland?

Jag jobbar mkt skift o nattjobb o dricker ikke kaffe elr te för jag tkr de smakar vidrigt rent ut sagt men energi dricka...speciellt powerking o Celsius,dricker 1-2 energi drycker i veckan på nattjobbet när ögonlocken börjar bli tunga..

Nu e de så att jag slutat med p pillrena för jag o sambon planerar o skaffa barn... jag undrar ska jag sluta helt m energi dricka elr kan man dricka 1-2 energi drycker i veckan??:( Vad tkr ni och vad har ni för erfarenheter? Det tsår ju på burken att gravida ej ska dricka de elr bör ej dricka de...

• Svar på tråden Någon som druckit energidricka under graviliteten? nån gång ibland?
  • Anonym (Nej)

Ökar risken för missfall och stressar lilla bebis hjärta och risken för missbildningar så hade absolut inte druckit!

• emelieen

Eftersom att det står att gravida ej bör dricka det så bör du naturligtvis helt enkelt bara låta bli. Det är ju ingenting dem skrivit för skojs skull. Jag tycker valet är rätt enkelt...

• mawliens

Jag drack också väldigt mycket energi dricka innan jag blev gravid, oftare än du. Dagen jag fick plus på stickan valde jag att avstå energidricka helt och hållet och det var inte ens jobbigt med tanke på situationen. Det har med inställningen att göra.

• emelieen
    tussan skrev 2015-12-25 01:10:07 följande:

Ja ni har rätt.  Ska sluta helt med energi dricka...

Jag kan väl tycka att om ni vill ha barn så bör energidricka ligga väldigt lågt på priolistan.
  • emelieen
    tussan skrev 2015-12-25 01:10:07 följande:

Ja ni har rätt.  Ska sluta helt med energi dricka...

Jag kan väl tycka att om ni vill ha barn så bör energidricka ligga väldigt lågt på priolistan.
  • emelieen
    mawliens skrev 2015-12-25 01:11:58 följande:

Jag drack också väldigt mycket energi dricka innan jag blev gravid, oftare än du. Dagen jag fick plus på stickan valde jag att avstå energidricka helt och hållet och det var inte ens jobbigt med tanke på situationen. Det har med inställningen att göra.

• tussan

Precis ni har rätt.. blir o sluta helt me energidricka... får väl dricka lite cola ist ;p

• Anonym (....)
    tussan skrev 2015-12-26 22:19:01 följande:

Precis ni har rätt.. blir o sluta helt me energidricka... får väl dricka lite cola ist ;p

Koffein i cola också :p
  • tussan

Jo men det e inte lika mkt koffein i cola o jag dricker aldrig upp en hel sån där burk heller..jag dricker varken kaffe elr te så ta nån klunk cola ibland ska gå bra sa barnmorskan.. men energidryck never...

Svar på tråden Någon som druckit energidricka under graviliteten? nån gång ibland?