• sodapopinski

BF september 2016

Är jag först här med BF i september nästa år? Hittar ingen sådan tråd så jag startar en ny. Plussade igår och har enligt vad jag googlade fram BF 5 september. Jag och min man är 31 resp. 33 och det här är första barnet. Vi blev gravida på andra försöket så just nu känns det bara helt overkligt alltihop! Här kan vi väl följas åt vi som väntar barn i september?

• Svar på tråden BF september 2016
  • cloetta1
    vanjastina skrev 2016-02-03 15:12:40 följande:

Ser tyvärr inte ut som att det blir ngn septemberbebis för min del. Har haft bruna flytningar sedan i förmiddags och nu har det övergått till mer rött. Inväntar bara större blödning nu. Är i 6+0 idag. Blir så jävla ledsen, men kände typ på mig att det skulle gå åt helvete, vet inte varför :( Hade bruna flytningar med första barnet men det gick aldrig över i rött så därför är jag rätt säker på att detta är ett missfall :(

Jag hade bruna flytningar varierat med blod i två veckor innan jag gjorde ett VUL men där såg dom ett pickande frö så ge inte upp helt än!
  • anna26

Hej hej!
    Nu hitta jag också hit :) Kul kul.
    Väntar mitt andra barn 2 september och har även en 1årig pojke. 

Fick nyss veta att jag är gravid då jag haft mens som vanligt så blev en glad överraskning. 

Finns det någon Facebook grupp ännu? Jag är inte inne här så ofta så skulle vara kul att följa er alla där. 

• vilsensjäl

Ser tyvärr inte ut som att det blir ngn septemberbebis för min del. Har haft bruna flytningar sedan i förmiddags och nu har det övergått till mer rött. Inväntar bara större blödning nu. Är i 6+0 idag. Blir så jävla ledsen, men kände typ på mig att det skulle gå åt helvete, vet inte varför :( Hade bruna flytningar med första barnet men det gick aldrig över i rött så därför är jag rätt säker på att detta är ett missfall :(

Beklagar !! :( vet hur det känns och det är förjävligt :(
  • vilsensjäl
    Längtan efter nr 4 skrev 2016-02-03 15:34:26 följande:

Beklagar verkligen. <3

Tack så jätte mycket. Det gör fortfarande ont i mitt hjärta och jag har brutit ihop ganska rejält här hemma :(
  • anna26

Jag har haft lika, jag fick till och med en blodklump så var säker på missfall. Bokade  tid hos gyn och där till min förvåning så såg vi en frisk bäbis och ett hjärta som slog för fullt. Jag var till och med i vecka 8!! Hade ingen aning då jag har blött ganska mycket, trodde jag fick missfall i vecka 3-4. Så det är inte säkert du fått missfall. Men förstår att du räknar med det för det kanske är bättre att det är en glad överraskning om så är fallet.
    Boka en tid och jag håller alla tummar!! 
  • vanjastina

Tack för era svar och ert stöd tjejer. Kommer fortfarande brunt till och från, inte så skydd behövs utan det blir på pappret när jag torkar mig, livrädd :( Försökte få tag på gyn idag (skulle bli uppringd men blev det aldrig)., min förra graviditet när jag blödde ville de kolla att allt stod rätt till genom vul, ska ringa imorgon igen. Inget rött blod och inga klumpar, inte ont. Hoppas det ska sluta. Har gråtit av förtvivlan under kvällen, känns så hopplöst..

• vanjastina

Jag blöder fortfarande bara lite brunt så hade ändå hopp, så tog jag ett digitalt test som visade "Gravid 2-3" så det är nog verkligen kört :( Det är 28 dagar sedan min ägglossning så den borde visa 3+.

Vill bara gå och gräva ner mig nu faktiskt ;(

• vanjastina
    vanjastina skrev 2016-02-04 06:11:41 följande:

Jag blöder fortfarande bara lite brunt så hade ändå hopp, så tog jag ett digitalt test som visade "Gravid 2-3" så det är nog verkligen kört :( Det är 28 dagar sedan min ägglossning så den borde visa 3+.

Vill bara gå och gräva ner mig nu faktiskt ;(

.. är alltså i 6+1 så borde absolut ha visat 3+.
  • sagoskog
    LaOtona skrev 2016-02-03 12:11:06 följande:

För mig hjälper det att ha tid. Jag behöver mer tid för att få i mig något. Lägg dig i så fall lite tidigare om det är möjligt.

Tack för tipset. Tyvärr la jag mig så sent att jag inte kunde gå upp tidigare. Mådde bra när jag vaknade så snozade t.o.m. lite extra. Det var dock ingen garanti märkte jag. Blev akut illamående och kräktes när jag hade varit uppe en stund. Men sen mådde jag bättre. Så det var iaf ett mer tidseffektivt illamående idag :)
  • sagoskog
    vanjastina skrev 2016-02-04 06:13:45 följande:

.. är alltså i 6+1 så borde absolut ha visat 3+.

Beklagar, om det är ett mf :( kram
Svar på tråden BF september 2016