• tilde72

Iphone 6 s 64gb/16 gb?

Klarar jag mig på 16 gb eller ska jag köra på 64 gb?
    Jag har ingen aning om hur många gb, IOS, appar, bilder osv tar upp.
    Jag spelar ingenting, fotar mycket och blir en del inspelad film plus musik.
    Kan vara dumsnålt att inte slå till på en 64 gb?...

• Svar på tråden Iphone 6 s 64gb/16 gb?
  • Aniiee
    lollip0p skrev 2015-12-25 23:55:07 följande:

16 GB är i princip ingenting. Satsa på 64 GB!

Och jag säger tvärt om. På en 64 gb får TS plats med ca 64 000 foton eller 21 000 ljudfiler eller 2000 appar eller 160 avsnitt av en tv-serie eller ca 63 långfilmer. 

Det behöver man inte på en telefon. Då hamnar det bara massa skräp där och  det blir ingen ruljans och inget utbyte. Folk glömmer att backa upp sina filer och till slut sitter de där med semesterbilderna och filmerna på nyfödingen borta för att de tappade fonen i golvet eller blev bestulna eller whatever. 

Köp mindre minne, tvingas backa upp det du har och slipp ångesten. Har sett för många gånger.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Söderpappan

Tänkte inte skriva när jag såg att de två första sa 64 gb för jag trodde inte att det skulle vara någon som föreslog 16. TA 64!

Eller välj en annan telefon vilken jag förespråkar mest.

• Frontline

Välj hellre en mobil där du kan slänga i ett minneskort i och byta ut när du vill...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Aniiee
    Frontline skrev 2015-12-26 00:14:38 följande:

Välj hellre en mobil där du kan slänga i ett minneskort i och byta ut när du vill...

Det håller jag HELT med om.
  • Aniiee
    Söderpappan skrev 2015-12-26 00:08:44 följande:

Tänkte inte skriva när jag såg att de två första sa 64 gb för jag trodde inte att det skulle vara någon som föreslog 16. TA 64!

Eller välj en annan telefon vilken jag förespråkar mest.

Det med
  • Alexi

16 kommer man inte långt med. Varje gång man ska uppdatera IoS så får man typ avinstallera Spotify för att ha utrymme nog för uppdateringen, skitjobbigt. Jag har lite filmer och lite bilder på min mobil men rätt mycket appar.

• tilde72
    Frontline skrev 2015-12-26 00:14:38 följande:

Har fått en iphone 6s i julklapp med just 16 gb. Har bestämt mig nu för att byta till 64 gb.
Svar på tråden Iphone 6 s 64gb/16 gb?