Inlägg från: mammaåten |Visa alla inlägg
  • mammaåten

Resesällskap till Rhodos sommar 2016

Blue Village Family Life Aegean by Atlantica & Blue Star Atlantica Holiday village Rhodes  verkar trevliga också!  :)

• mammaåten
    singelpappan74 skrev 2015-12-26 18:41:44 följande:

Ja, verkligen, ser ut att vara två kanon hotell.

Har du några tips och erfarenheter från Rhodos?

Själv har jag bara vart till Samos, Zakynthos och Kos tidigare vad gäller den grekiska ö världen men nu med barn är jag sugen på Rhodos, har blivit varmt rekommenderad det av många vänner.

Nej jag har bara vart på Kreta och Kos! Håller däremot på att kolla själv nu på Rhodos då det känns hyfsat säkert jämfört med många andra ställen just nu :)
  • mammaåten
    singelpappan74 skrev 2015-12-26 19:02:35 följande:

Exakt, förutom att det verkar väldigt barnvänligt så känns det säkrare än tex Turkiet lr Egypten.

När har du planerat att resa då?

Med lr utan barn?

Jo jag håller med! :)

Inget bestämt än, ska åka med sonen. Får se om det blir i början eller slutet av sommaren :)
  • mammaåten

Som skönast då i alla fall, ingen risk att man fryser :)

Blir sex i början av 2016 :)

• mammaåten
    singelpappan74 skrev 2015-12-26 19:32:37 följande:
    Precis, solsäkert, varmt och härligt där vid den tiden och är ju därför man åker, så att säga förlänga sommaren lite grann .

Min dotter fyller sex i september så då är de födda samma år!

Ja precis :) Det gäller att det stämmer med allt annat också bara :) 

Du ser, full fart då kan jag tänka mig :)

• mammaåten
    singelpappan74 skrev 2015-12-26 20:18:17 följande:
    Så sant, det är lite pysslande att få ihop det men som sagt, jag vet att det blir i augusti lr början av september iallafall, däremellan kam jag va flexibel .

Oja, det är en härlig barnålder, full fart från morgon till kväll. Har henne varannan vecka.

Har du din son på heltid?
    Ja det är det onekligen. Nej jag har också varannan vecka :) 
Svar på tråden Resesällskap till Rhodos sommar 2016