• Läkerol

    Knepigt clearblue digitalt ägglossningstest,hoppade från 0- maximal på 1 dag?

    Hej.

    Det är första gången jag använder detta för mig nya test.

    Jag köpte det för att se när jag skulle få blinkande smiley och veta att maximal fertilitet närmade sig. Då man enligt testet kunde fortsätta testa när blinkande smiley dykt upp till man får maximal och där tar det sedan stopp och man har 48 timmar på sig.

    Jag har testat kl 07 efter en natts sömn varje morgon. Igår 26 dec visade den ingen fertilitet O

    Igår vid 13 hade jag värsta slem klumpen från slidan och "mensvärk" vid 11 och 13 tiden.

    Idag 07:30 27:e har jag maximal fertilitet?

    Jätte tråkigt att testet inte fungerar som det borde!

    Vi vill ha sex så sent som möjligt efter att ägget släppt, men inte så långt ifrån att ägget håller på att förintas.

    Enligt proffessionalitet så lever ägget bara i 24 H.

    Så hur ska jag tolka detta?

  • Svar på tråden Knepigt clearblue digitalt ägglossningstest,hoppade från 0- maximal på 1 dag?
  • frestelsen

    Fick så med.. vet inte varför riktigt. Men jag tempar med och fick aldrig höjd temp som man ska efter äl så när min gubbe försvan testa jag igen och då va det rund ring. Men fick ingen höjd temp så jag testa igen och fick blinkgubben... nu har jag haft blinkande gubbe i typ en vecka... så hade de inte vart för att jag tempar hade jag trott jag haft äl... skitskumt

  • Mascaraklumpar

    Max-utslaget fås när en viss lh-nivå detekteras, medan hög fertilitet visas om östrogen detekteras. Det sistnämnda är osäkert eftersom östrogennivåerna i urinen korresponderar väldigt dåligt mot dem i blodet, så den funktionen bör nog ses mer som en kul grej.

    För övrigt är det mycket större sannolikhet att bli gravid om man har sex 1-2 dagar innan ägget släppt än om man väntar så länge som möjligt.

  • frestelsen
    Mascaraklumpar skrev 2015-12-27 10:17:02 följande:

    Max-utslaget fås när en viss lh-nivå detekteras, medan hög fertilitet visas om östrogen detekteras. Det sistnämnda är osäkert eftersom östrogennivåerna i urinen korresponderar väldigt dåligt mot dem i blodet, så den funktionen bör nog ses mer som en kul grej.

    För övrigt är det mycket större sannolikhet att bli gravid om man har sex 1-2 dagar innan ägget släppt än om man väntar så länge som möjligt.


    Fast jag fick ju max med den och inget på stickor som mäter bara lh:/ men nu blinkar den och mina lh stickor höjs.. så verkar som de testen kan va lite struliga
  • Läkerol

    Jag vet att sex innan äl är bäst. Men köpte testen av enda anledning att jag ville ha koll just när ägget ska släppas. Står i deras info blad att när man uppnått max alltså glad smiley så lan man inte testa mer. Man anses den mest fruktsamma tiden ett ägg kommer släppas inom 48 timmar stod det.

    Innan dess ska detta digitala test visa en blinkande smiley som visar att man kan ha sex för det är hög fertilitet.

    Jag gick från ena dagen från ingen fertilitet till maximal fertilitet..

    Så testet fungerar ju inte som det är tänkt.

    Nu vet jag ju aldrig från vilket klockslag jag kan räkna igång.

    Hur menas med östrogen i urin är missvisande? kan testet varit så känsligt att det gav maximal fertilitet på bara

  • Anonym (Fråga)

    Väääldigt många år sedan, men vill höra lite.. blev du gravid denna gång? Har exakt samma symptom.

Svar på tråden Knepigt clearblue digitalt ägglossningstest,hoppade från 0- maximal på 1 dag?