Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Fel stt äta ägg! Sluta med det

Tuppen behövs för att befrukta ägget. Men hönan värper ägget även om det inte är befruktat. Det är som för människor, där kroppen gör sig av med det obefruktade ägget.

Om tuppen befruktar ägget påverkas hönan hormonellt, så hon vet att ägget kan bli till en kyckling. Det gör att hon ruvar på ägget och håller det varmt. Om ägget inte är befruktat lämnar hönan ägget som det är.

http://fof.se/tidning/2011/6/varfor-behovs-inte-tuppen

Så undra om ts dyker tillbaka och förklara ägg stekning på ett "icke-metaforiskt" sätt.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fel) skrev 2015-12-28 11:13:21 följande:
    Alla ägg honan värper är befruktade, annars skulle hon inte värpa. Ägg är en form av extern graviditet. Hur förklarar ni att ägget är runt då om det inte är befruktat? Det är EXAKT lika runt som en kvinnas gravida mage.

Och ni som babblar om att äggulan inte är kycklingen...okej, varför är den gul då? Och inte grön eller blå. Den är gul-precis samma färg som kycklingen. Ni verkar inte veta.
    Men efter som du påstår att det är så så är det din plikt att slänga fram objektiv källa som stödjer ditt påstående. Både om att äggen måste vara befruktade och att det är äggulan som är kycklingen bara för att den är gul

Jag litar på den objektiva fakta jag har lagt fram i tråden med länk, tills du presenterar objektiv fakta och länk, som bevis som styrker ditt påstående. 

Fast skall sanningen fram så är du nog...  
    Jag sjunger på den gamla vaggvisan för att ge en ledtråd: när ****mor har lagt de elva små ****** och bundit fast dem i svansen..."

• EnAnonumius
    DenLille skrev 2015-12-28 18:52:00 följande:
    Till er som säger att äggen är obefruktade, dem behöver inte vara det. Det är inte ovanligt att äggen är befruktads när vi äter dem, men embryot är så litet att det inte syns. Mvh veterinären
    Ja du har läst tråden ser jag.
    Det finns folk som är medveten om att ägg kan, (med betoning på kan) vara befruktade när man kokar dem för att skiva upp den på frukostmackan.

• EnAnonumius
    Iowhannah skrev 2015-12-29 14:18:03 följande:
    Jag hoppas ärligt talat att TS inte är ett troll!
    Tråden är flyttad till sandlådan.. ;)
  • EnAnonumius
    Iowhannah skrev 2015-12-29 14:44:48 följande:
    Jo, men det var ju en moderator som flyttade, inte TS själv.
    Jo, sant.
Svar på tråden Fel stt äta ägg! Sluta med det