Hur gjorde ni vid ihopflytt?
Jag undrar hur ni som flyttat ihop med barn från tidigare relationer gjorde vid ihopflytt för att barnen skulle känna att det var deras hem?
Framförallt ställer jag frågan till dig där ni flyttade hem till någon av er och alltså inte skaffade en ny bostad tillsammans.
Mitt barns pappa har flyttat hem till sin nya och bostaden är således väldigt mycket hennes så klart. Hennes barn har förstås rum och det ryms rum även till mitt barn så utrymme finns. Men de har inte gjort några förändringar sedan mitt ex flyttade dit utan det är fortfarande hennes hem som han bor i.
Vad vill jag säga med detta? Jo, att mitt barn känner att hen "hälsar på" sin pappa och hen känner sig definitivt inte som hemma. Hen vill absolut inte sova över där vilket hen inte heller gör i dagsläget. Pappan vill ha varannan helg. Men han har inte ordnat någonting alls för att barnet ska känna sig just hemma. Inget rum, ingen säng. Antar att barnet skulle få sova i något gästrum till att börja med.
Som sagt, hur gjorde ni för att alla barnen skulle känna sig hemma i den nya bostaden?