• Katarina89

HJÄLP Kitchenaid problem!

Hej,

Jag köpte idag n Kitchen Aid Artisan Food Processor, men när jag mixade grönsaker med en utav knivarna och lyfte upp för att tömma och sedan sätta tillbaka kniven igen i bunken på mixern, så fastnade nu kniven och jag kan varken ta upp den eller trycka ned den! Den sitter helt fast, går inte ens att ta till våld!!!

Känner nån utav er till det här?

Snälla återkom med svar om ni varit med om liknande...

tack
    /Uppgiven

• Svar på tråden HJÄLP Kitchenaid problem!
  • Mr Obvious

Jag har inte sett en sådan maskin, men enligt Google är det ett ganska vanligt problem. Det man bör testa först är att koka upp vatten och använda det för att värma upp stället där kniven sitter fast.

• Mr Obvious
    Katarina89 skrev 2015-12-27 20:34:21 följande:

Så om jag häller kokande vatten i bunken borde det lossna?

Enligt tipsen jag såg så skulle man låta det varma vattnet verka i typ 5 minuter.

Det finns också ett tips med två spårskruvmejslar:

answers.yahoo.com/question/index

• ITpappan
    Katarina89 skrev 2015-12-27 20:01:19 följande:

Hej,

Jag köpte idag n Kitchen Aid Artisan Food Processor, men när jag mixade grönsaker med en utav knivarna och lyfte upp för att tömma och sedan sätta tillbaka kniven igen i bunken på mixern, så fastnade nu kniven och jag kan varken ta upp den eller trycka ned den! Den sitter helt fast, går inte ens att ta till våld!!!

Känner nån utav er till det här?

Snälla återkom med svar om ni varit med om liknande...

tack
    /Uppgiven

Låter som en kvalitetsmaskin!
  • Katarina89

Har gjort ett försök med vatten och olja, men funkar inte ???? Får nog lämna in den imorrn ... Tack ändå!

Svar på tråden HJÄLP Kitchenaid problem!