• Anonym (bonusmamma)

Min sambos barn sen tidigare kommer hit och bor här även när det är deras mammas vecka!

Jag bor ihop med med sambo samt hans två döttrar sen tidigare.

Nu till problemet :

Jag känner att jag och min sambo aldrig hinner få egen tid tillsammans eftersom att hans döttrar sen tidigare kommer hit och bor här även på deras mammas vecka.

Har ni några råd att ge mig hur jag bör hantera detta?

• Svar på tråden Min sambos barn sen tidigare kommer hit och bor här även när det är deras mammas vecka!
  • Inte jag

Din sambo är den som ska prata med sina döttrar om att de ska bo hos sin mamma de veckor som de ska vara hos henne. För de har väl varannan vecka eller hur?

• Anonym (skärp dig)

Eftersom du inte är mogen för detta med barn så bör du flytta!

• Fjäril Vingad
    Anonym (bonusmamma) skrev 2015-12-27 23:53:25 följande:

Jag bor ihop med med sambo samt hans två döttrar sen tidigare.

Nu till problemet :

Jag känner att jag och min sambo aldrig hinner få egen tid tillsammans eftersom att hans döttrar sen tidigare kommer hit och bor här även på deras mammas vecka.

Har ni några råd att ge mig hur jag bör hantera detta?

Skaffa barnvakt om ni behöver tid på tu man hand.
  • Anonym (bonusmamma)
    Inte jag skrev 2015-12-27 23:57:08 följande:

Din sambo är den som ska prata med sina döttrar om att de ska bo hos sin mamma de veckor som de ska vara hos henne. För de har väl varannan vecka eller hur?

Det är bestämt att döttrarna ska bo varannan vecka.

Döttrarna är 8 år respektive 11 år.
  • Anonym (Mamma)

Jag tänker att man ju faktiskt är förälder även de veckor som barnen "ska" bo hos stenandes föräldern. Man är ju förälder 24h om dygnet, alla dagar i veckan. Om mina barn skulle komma hem till mig på "pappaveckorna" så skulle de ju få göra det. Om du inte fixar det så kanske du iallafall ska skaffa en egen liten lya att fly till ibland.

• Anonym (OLW)

Bara att ta fram popcornspåsen o följa...

Snövits skrev 2015-12-27 23:56:23 följande:

Bara att ta givetvis, det är hans BARN.

• Inte jag
    Anonym (bonusmamma) skrev 2015-12-28 00:00:03 följande:

Det är bestämt att döttrarna ska bo varannan vecka.

Döttrarna är 8 år respektive 11 år.

Vad säger deras mamma om detta?
  • Anonym (bonusmamma)
    Inte jag skrev 2015-12-28 00:02:28 följande:

Vad säger deras mamma om detta?

Som jag har förstått det ska han ta en diskussion med mamman gällande detta.

Jag känner att jag inte vill klampa på alltför mycket.
  • Inte jag
    Anonym (bonusmamma) skrev 2015-12-28 00:08:29 följande:

Som jag har förstått det ska han ta en diskussion med mamman gällande detta.

Jag känner att jag inte vill klampa på alltför mycket.

Låt din sambo sköta detta eftersom det är hans barn. Så gå på din känsla för det är den som är rätt.
Svar på tråden Min sambos barn sen tidigare kommer hit och bor här även när det är deras mammas vecka!