• Saltig

Rädd att bajsa på förlossningen

Usch, jag är inte direkt rädd för smärtan utan mest att bajsa på mig under förlossningen. Gjorde det med mitt första barn men inte med andra då jag hann tömma magen innan.

Har problem med förstoppning och är så rädd att det bara väller ut under krystningarna. Vet att man kan få lavemang innan men det kanske man inte hinner få....

Sen är man såklart orolig för alla komplikationer som kan inträffa så att barnet blir skadad etc.

Någon som känner likadant?

• Svar på tråden Rädd att bajsa på förlossningen
  • Saltig

Tack för alla svar och peppning.

Försöker verkligen inte tänka på det och jag vet att det är vanligt och normalt. Tycker oavsett att det är pinsamt att ligga där och skita inför maken och personalen. Under min första förlossning så bajsade jag och det värsta var att jag var så medveten om det och skämdes. Kände t.o.m lukten. Bad om ursäkt och barnmorskan förklarade att det är vanligt och att det är ingenting be om ursäkt för.

Men tyckte att det var jättejobbigt. Man bajsar ju inte i vanliga fall inför publik. Att bajsa på toa skäms jag inte för utan göra det inför folk......

Få nog se till att äta mat som är lite laxerande när det närmar sig förlossning. Kommer prata med barnmorskan om detta och bli peppad att inte tänka på det. Inte kul att vara orolig över lite/mycket bajs.

Längtar efter få se bebisen men det som ska ske innan oroar jag mig för.

Svar på tråden Rädd att bajsa på förlossningen