• believe 88

första försöket RMC

Hej

Jag är helt ny här inne.

Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.

Tänkte att man kunde följas åt.

• Svar på tråden första försöket RMC
  • halfmoon
    Niaa skrev 2016-03-19 09:48:54 följande:

Vad skönt att höra halfmoon, det är verkligen första steget och jag minns det som att en stor lättnad lade sig för oss båda när vi väl fick komma till RMC. Nu är det bara framåt som gäller ??

Har jag tur kan dom skicka mitt cellprov på snabbsvar, isf kommer jag kanske igång med första försöket precis innan sommaren.. Men ja.. Nu händer det inte mycket på någon månad för min del. Men jag fortsätter följa er tjejer, hoppas att iaf någon av oss får ett efterlängtat plus innan klinikerna stänger för sommarsemester <3

Vi funderar på att fortsätta med inseminationer fram tills ivf:en drar igång. Är så rädd att jag ändå kommer få ett missfall till (gjort fyra inseminationer och blivit gravid vid två men fått missfall båda gångerna i v. 8-9 och v. 5-6). Så då kan det lika gärna få komma innan vi börjar med ivf så vi får en missfallsutredning och sparar våra ivf - försök. Irriterar mig på att man måste vänta tills man fått tre missfall innan man får en koll. Kan tycka att de borde göra det snabbare om det är så att man inte kan bli gravida på egen hand. Det är ju inte bara hem och försöka igen liksom.

Hoppas att du får svar på cellprovet fort sen och att du hinner komma igång så fort som möjligt! Jag har läst att det varierar rätt mycket hur lång tid det tar innan man får svar. Mina vanliga cellprover jag gjort inom landstinget har tagit lång tid för svar medan ett jag gjorde förra våren privat i samband med att vi skulle börja med inseminationer så gick det jättefort (10 dagar).
  • jooo

Hej tjejer!! Jag var på mitt andra vul idag (sprutdag 9). Ska öka upp till 225 ie nu ikväll..ta ovitrelle imorgon och äggplock torsdag. Om allt går bra är de återföring på påskafton :D

• Cia33
    jooo skrev 2016-03-21 21:37:03 följande:

Hej tjejer!! Jag var på mitt andra vul idag (sprutdag 9). Ska öka upp till 225 ie nu ikväll..ta ovitrelle imorgon och äggplock torsdag. Om allt går bra är de återföring på påskafton :D

Vad kul. Håller tummarna för att allt går bra.
  • halfmoon

Stort lycka till! :) Perfekt med lite extra röda dagar därefter för att vila upp dig!
  • 180611

Åh lycka till! Det kommer säkert gå jättebra!!!
  • jooo

Åh tack !!:) börjar allt bli lite nervös för resultatet. Nu är ovitrelle iaf tagen och ska bli sååå skönt med en sprutpaus! :)

• Kezza
    halfmoon skrev 2016-03-18 21:16:01 följande:

Nu äntligen har vi ett datum för första besöket på rmc malmö. När vi kom hem idag så hade vi fått en kallelse till 13/4. Så det blev bara en veckas extra väntetid. Sen står det ju i kallelsen att man kan få behöva vänta innan start. Men detta är ju första steget! :D

Åh, vad roligt att det snart är eran tur också! :)

I vår kallelse stod det inget om att man kan få behöva vänta innan start (även om jag räknar med det). Konstigt att de skriver olika info.

Kommer ni också att få träffa både läkare, sjuksköterska och psykolog?
  • halfmoon
    Kezza skrev 2016-03-23 19:39:53 följande:

Åh, vad roligt att det snart är eran tur också! :)

I vår kallelse stod det inget om att man kan få behöva vänta innan start (även om jag räknar med det). Konstigt att de skriver olika info.

Kommer ni också att få träffa både läkare, sjuksköterska och psykolog?

Vi har inbokat läkarbesök och sedan sjuksköterska för att lära sig sticka. Inget psykologbesök. Undrar varför det skiljer sig. Gör ni med donerade spermier?

Står såhär om väntan "på grund av många patienter under behandling kan ni tyvärr få vänta innan er IVF kan påbörjas."

Ni kanske inte behöver vänta eftersom ni redan fått vänta lite längre! ;)

Ska bli skönt att kunna ställa lite frågor och så. Har mycket funderingar kring allt. :)
  • jooo

Update! Blev inget jättebra resultat tyvärr efter äggplocket imorse. Vi fick ut 4 mogna ägg, hade runt 10 ägg som inte va tillräckligt mogna. Troligen för min pco och att jag är svårstimulerad. Kommer öka dosen nästa ggn. Så mina små kämpar ska nu jobba hårt under natten så får vi se om det blir någon bedruktning och återföring. Får ett tillbaka om det är bra kvalitet och 2 om det är mindre bra. I övrigt gick äggplocket över förväntan, för mig gjorde de inte ont alls, kändes knappt!! Jag va uppe och gick 5 min efter och vi fick åka hem redan 30 min efter genomgången av progresteronpiller. Har fortfarande inga känningar alls. Vill bara ge lite hopp till er andra som kanske nojjar över äp! Hoppas de går framåt för er andra!!

• Cia33
    jooo skrev 2016-03-24 12:46:35 följande:

Update! Blev inget jättebra resultat tyvärr efter äggplocket imorse. Vi fick ut 4 mogna ägg, hade runt 10 ägg som inte va tillräckligt mogna. Troligen för min pco och att jag är svårstimulerad. Kommer öka dosen nästa ggn. Så mina små kämpar ska nu jobba hårt under natten så får vi se om det blir någon bedruktning och återföring. Får ett tillbaka om det är bra kvalitet och 2 om det är mindre bra. I övrigt gick äggplocket över förväntan, för mig gjorde de inte ont alls, kändes knappt!! Jag va uppe och gick 5 min efter och vi fick åka hem redan 30 min efter genomgången av progresteronpiller. Har fortfarande inga känningar alls. Vill bara ge lite hopp till er andra som kanske nojjar över äp! Hoppas de går framåt för er andra!!

Kul att det gick bra. 4 ägg är bättre än inget. Själv fick jag ut totalt 6 ägg sist, vilket heller inte är så högt. Håller tummarna att dina ägg överlever.
Svar på tråden första försöket RMC