första försöket RMC
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Hej
Jag är helt ny här inne.
Vill komma i kontakt med flera som är på första försöket med Ivf.
Tänkte att man kunde följas åt.
Vad skönt att höra halfmoon, det är verkligen första steget och jag minns det som att en stor lättnad lade sig för oss båda när vi väl fick komma till RMC. Nu är det bara framåt som gäller ??
Har jag tur kan dom skicka mitt cellprov på snabbsvar, isf kommer jag kanske igång med första försöket precis innan sommaren.. Men ja.. Nu händer det inte mycket på någon månad för min del. Men jag fortsätter följa er tjejer, hoppas att iaf någon av oss får ett efterlängtat plus innan klinikerna stänger för sommarsemester <3
Hej tjejer!! Jag var på mitt andra vul idag (sprutdag 9). Ska öka upp till 225 ie nu ikväll..ta ovitrelle imorgon och äggplock torsdag. Om allt går bra är de återföring på påskafton :D
Hej tjejer!! Jag var på mitt andra vul idag (sprutdag 9). Ska öka upp till 225 ie nu ikväll..ta ovitrelle imorgon och äggplock torsdag. Om allt går bra är de återföring på påskafton :D
Åh tack !!:) börjar allt bli lite nervös för resultatet. Nu är ovitrelle iaf tagen och ska bli sååå skönt med en sprutpaus! :)
Nu äntligen har vi ett datum för första besöket på rmc malmö. När vi kom hem idag så hade vi fått en kallelse till 13/4. Så det blev bara en veckas extra väntetid. Sen står det ju i kallelsen att man kan få behöva vänta innan start. Men detta är ju första steget! :D
Åh, vad roligt att det snart är eran tur också! :)
I vår kallelse stod det inget om att man kan få behöva vänta innan start (även om jag räknar med det). Konstigt att de skriver olika info.
Kommer ni också att få träffa både läkare, sjuksköterska och psykolog?
Update! Blev inget jättebra resultat tyvärr efter äggplocket imorse. Vi fick ut 4 mogna ägg, hade runt 10 ägg som inte va tillräckligt mogna. Troligen för min pco och att jag är svårstimulerad. Kommer öka dosen nästa ggn. Så mina små kämpar ska nu jobba hårt under natten så får vi se om det blir någon bedruktning och återföring. Får ett tillbaka om det är bra kvalitet och 2 om det är mindre bra. I övrigt gick äggplocket över förväntan, för mig gjorde de inte ont alls, kändes knappt!! Jag va uppe och gick 5 min efter och vi fick åka hem redan 30 min efter genomgången av progresteronpiller. Har fortfarande inga känningar alls. Vill bara ge lite hopp till er andra som kanske nojjar över äp! Hoppas de går framåt för er andra!!
Update! Blev inget jättebra resultat tyvärr efter äggplocket imorse. Vi fick ut 4 mogna ägg, hade runt 10 ägg som inte va tillräckligt mogna. Troligen för min pco och att jag är svårstimulerad. Kommer öka dosen nästa ggn. Så mina små kämpar ska nu jobba hårt under natten så får vi se om det blir någon bedruktning och återföring. Får ett tillbaka om det är bra kvalitet och 2 om det är mindre bra. I övrigt gick äggplocket över förväntan, för mig gjorde de inte ont alls, kändes knappt!! Jag va uppe och gick 5 min efter och vi fick åka hem redan 30 min efter genomgången av progresteronpiller. Har fortfarande inga känningar alls. Vill bara ge lite hopp till er andra som kanske nojjar över äp! Hoppas de går framåt för er andra!!