• kma

Vad har ni använt för badbyxor till en 4 månaders i inomhus pool?

Hej!

Vi ska på babysim i januari då min son blir 4 månader. Jag köpte ett par badbyxor på Lindex innan jul i storlek 62/68 och det är ett par vanliga tunna byxor med bindning i benen eller hur jag ska förklara, som man kan dra åt.

Men nu har jag sett att det finns tjockare badbyxor också som har typ "en inbyggd blöja". Så frågan är nu vad jag ska använda för byxor och sådana där tjocka badbyxor säljs inte i butikerna. Jag har bara sett tunna badbyxor.

Det är ju rätt storlek så det borde ju vara sådana byxor som jag har köpt som jag ska använda men om han kissar eller bajsar kommer det ju åka ut i vattnet på en gång. Ska man ha vanlig blöja under eller hur gör man? :) Hur har ni gjort??

• Svar på tråden Vad har ni använt för badbyxor till en 4 månaders i inomhus pool?
  • frökenelisabeth

Har haft blöjbadbyxor, men de har inte varit särskilt tjocka, utan bara suttit åt ordentligt så att det inte ska kunna läcka ut. 

Där jag gick på babysim var det bara blöjbadbyxor som var godkända, man fick inte använda badblöjor, dessa ansågs för osäkra, fast själv tycker jag nog att de verkar säkrare än blöjbyxor..

• kma

Tack för era svar! Vart har ni köpt era byxor?

• Vickan I

Vi hade Imsevimses badblöjor. Där vi gick fick man inte ha engångsblöjor. Enligt dem där är det inte så vanligt att det bajsas i vattnet. Våra har aldrig gjort det och inte vad vi märkte någon annan bebis heller i grupperna vi gått i. Kissade gjordes det hej vilt dock haha.

• frökenelisabeth
    Vickan I skrev 2015-12-28 13:32:42 följande:

Vi hade Imsevimses badblöjor. Där vi gick fick man inte ha engångsblöjor. Enligt dem där är det inte så vanligt att det bajsas i vattnet. Våra har aldrig gjort det och inte vad vi märkte någon annan bebis heller i grupperna vi gått i. Kissade gjordes det hej vilt dock haha.

De första blöjbyxorna köpte jag i simhallen. (där expediten frågade om mitt barn var en pojke eller flicka, och så fick man antingen blå eller röd byxa...). När han växte ur dem köpte jag Imse vimse.

Har heller aldrig varit med om något barn som bajsat under badet. Nån färgad prutt har det kommit ibland, men inte mer. 
  • Erizajo

Googla swimpy, de har badbyxor som är tjockare. Om du kan tänka dig att betala ca 50 kr + frakt så kan du få köpa två par av mig, maila vid intresse så kan jag skicka kort. Min son har vuxit ur dem

• Anonym (F)

Vi har också använt Imse Vimses badbyxor och de är jättebra. Har badat mycket med honom, både babysim och i simhallen, och han har aldrig bajset i vattnet. De är väl för upptagna med annat än att tänka på att de är bajsnödiga och gör det när de har badat klart i stället. :)

• whitestar

Tänkte bara tillägga att vanliga blöjor kan du inte använda. Dom sväller ju av vätska så du kan tänka dig hur det blir i en pool:)

• Drottningen70
    frökenelisabeth skrev 2015-12-28 13:38:39 följande:

De första blöjbyxorna köpte jag i simhallen. (där expediten frågade om mitt barn var en pojke eller flicka, och så fick man antingen blå eller röd byxa...). När han växte ur dem köpte jag Imse vimse.

Har heller aldrig varit med om något barn som bajsat under badet. Nån färgad prutt har det kommit ibland, men inte mer. 

Färgad prutt??

Bajs med andra ord..,.
  • Alexi

Imse vimse badbyxor är jättebra, vi beställde dem på nätet.

• aleydis

Jag gick på babysim och det enda man får ha är blöjbadbyxa dvs lite tjockare som sitter åt kring låren tex imse vimse eller swimpy

Svar på tråden Vad har ni använt för badbyxor till en 4 månaders i inomhus pool?