ErikaST80 skrev 2016-03-02 13:08:28 följande:
Nja, L, så stark är jag inte.
Nu är jag ju i den där fasen när mannen är "jättesnäll". Det som han inte kunnat förut - det kan kan han plötsligt nu. Myndigheterna är ju inblandade och genomlyser familjen.
Jag är super-indoktrinerad som ens tänker tanken att "vad skönt det vore att slippa skiljas med allt jobb det för med sig, och tänk om jag blir sjuk igen som ensamstående, hur går det då?"
Hoppsan, jag ser att jag skrev att han "blivit snäll" redan 15 januari - och så skrev jag att han blev elak den 20 januari!
Nu behöver jag all pepp jag kan få, men jag har inte dragit tillbaka skiljsmässoansökan i allafall...
Låt ansökan ligga kvar! Om han efter sex månader när ni får frågan från Tingsrätten om någon av er vill fullfölja skilsmässan, då kan du bestämma dig. Varför dra tillbaka den nu redan? De sex månaderna är faktiskt en betänketid, så låt den vara en betänketid. Ni försöker samarbeta och närma er varandra och se om detta kan lösas. Dessutom har man sex månader på sig efter betänketidens slut att slutföra skilsmässan. Så är han fortfarande snäll om ett år då har han kanske ändrat sig och det vore väl underbart!