• scrapparlotta

spotify familj??

Just nu har jag ett teliaabonnemang till min mobil och där igenom så har jag spotify familj så alla i familjen kan ha spotify till 199 kr. Är jättebra tycker jag. Däremot är jag inte nöjd över telias mobiltäckning här där jag bor. Så jag skulle vilja byta, men jag vill ju ha spotify familj kvar. Jag har ett mobilt bredband till min dator åxå, kan man koppla spotify till det abonnemanget? Nån som vet? Och då till nästa fråga....måste alla inbjudna familjemedlemmar ha teila för att få spotify familj? För då skulle jag ju byta till nåt annat, typ telenor. Och min man kanske också vill byta till telenor om det är bra. Men då kanske inte vi kan ha telias spotify familj?? Hänger ni med hur jag menar?

Känns lite dumt att ringa och fråga telia detta...

• Svar på tråden spotify familj??
  • JennyThe

Ingen behöver ha Telia för att man ska kunna ha spotify, de är skilda företag! Bara du har nån internet koppling så kan du logga in på ditt spotify konto...

• scrapparlotta
    JennyThe skrev 2015-12-28 23:21:55 följande:

Ingen behöver ha Telia för att man ska kunna ha spotify, de är skilda företag! Bara du har nån internet koppling så kan du logga in på ditt spotify konto...

Inte i vanliga fall vet jag, men jag tänkte på nu om jag har telias tjänst....spotify family. Det blir ju så mycket billigare att ha det, vi är 4 i familjen och skulle jag betala som vanligt 99 kr/konto istället. Nu betalar jag ju 199 för alla i denna tjänst som telia har. Och tänkte att då måste alla som ingår i familjen ha just telia...Men det kanske inte är så.

• Jennie med ie

Från Telias egen info:

"Endast den som tecknar huvudkontot för Spotify Familj måste ha ett mobil- eller bredbandsabonnemang från Telia, det finns inga sådana krav på de resterande 4 användarna."

Skulle ni inte ha ett Telia-abonnemang skulle Spotify Family ord. pris för huvudkonto + 3 till gå på 249kr.

Svar på tråden spotify familj??