• Mellanmjölkens land

Bjuda på som aperitif

Vi ska fira nyår tillsammans med några andra familjer och par och har fått på vårt ansvar att bl a ta med aperitif och jag känner mig rätt lost på vad som är lämpligt.

Det är en hög med barn i förskoleåldern och minst 2-3 vuxna som av olika anledningar inte dricker alkohol den här kvällen.

Tips på vad vi kan bjuda på?

Till barnen funderar vi på saft, ev saft blandad med kolsyrat vatten och framförallt med roliga sugrör men vad ska vi ha till de vuxna, ffa de som kommer vara nyktra?

• Svar på tråden Bjuda på som aperitif
  • Anonym (Guiden)

Nej du, inte kan du bjuda på kolsyrad saft, det smakar ju skit. Du måste väl ändå mena sodastream.
    Vuxna ska ha Pommac, rakt av hela kvällen och kallt bordsvatten.

• Mellanmjölkens land

Pommac? Ick!

Det kommer finnas gott om alkoholfria alternativ, allt från vatten till mjölk till läsk. Vad jag efterlyser nu är ett alkoholfritt, icke-sött alternativ. Pommac passar inte in på det och det får gärna vara lite mer festligt än vatten...

• Anonym (***)
    Mellanmjölkens land skrev 2015-12-28 22:24:37 följande:

Pommac? Ick!

Det kommer finnas gott om alkoholfria alternativ, allt från vatten till mjölk till läsk. Vad jag efterlyser nu är ett alkoholfritt, icke-sött alternativ. Pommac passar inte in på det och det får gärna vara lite mer festligt än vatten...

Varför frågar du inte på Systemet? Du måste ju ändå ditt för att handla det.
  • Gouraffen

Finns en ny och helt alkoholfri skumpa på systemet som faktiskt är riktigt ok :) Juhlins. Lite bubbel är inte fel som apertif...

Svar på tråden Bjuda på som aperitif