Separera eller inte?
Har beslutsångest... Funderar starkt på att lämna min sambo. Vi har två barn tillsammans så det gör ju saken lite jobbigare.
Det minsta barnet är 9 mån och ammas fortfarande. Hen tuttar på mig på natten allt mellan 5 och 10 gånger vilket gör att jag är ganska slut vissa dagar. Jag lägger barnen, går upp med barnen, tvättar, städar och fixar mat till barnen(den stora får lunch på dagis 4 dgr/vecka). Min sambo hjälper till om jag ber honom men med två barn är det alltid något som ska göras så det blir ju ganska tjatigt när jag måste be om minsta lilla grej. Jag är föräldraledig så visst ska jag sköta det mesta men tycker inte jag ska sköta allt.
Vi gör heller aldrig något tillsammans hela familjen utan det är mest jag och barnen. Eftersom jag har sömnbrist orkar jag inte hitta på så mycket om dagarna vilket ger mig dåligt samvete gentemot det stora barnet.
Rent egoistiskt sett skulle det vara enklare att vara ensam (har föräldrar som skulle hjälpa mig med mycket praktiskt) men för barnens skull vill man ju att det ska funka mellan oss.
Någon med samma erfarenhet som har fått det att bli bättre? Vill ha tips och råd.